Rok 2010 z perspektywy Emporia Telecom

przez | 20/12/2010

Grudzień to odpowiedni czas na podsumowanie wydarzeń mijającego roku. Dla firmy Emporia Telecom rok 2010 był bez wątpienia udany. Wpłynęło na to kilka czynników wśród których wymienić można premierę nowego produktu, rozwój sieci sprzedaży, liczne działania o charakterze społecznym, a także kilka ważnych nagród.

W lipcu bieżącego roku swoją premierę miał telefon emporiaELEGANCE. To produkt dla użytkowników o ukształtowanym guście, którzy cenią sobie przedmioty eleganckie i estetyczne. Jego wygląd, projekt oraz wysoka jakość zostały docenione w tak prestiżowych konkursach jak Plus X Award (Nagrody w kategoriach „Wygoda obsługi” i „Wzornictwo”) czy Focus Open (Nagroda „Focus Open 2010 Silver”). emporiaELEGANCE zdobyła również nagrodę TECNET („Najbardziej innowacyjny produkt”) oraz iF product design award. To nie jedyny telefon tej marki, który doceniono na międzynarodowym forum.

emporiaTALKpremium została nagrodzona w konkursie Plus X Award w kategorii „Najlepszy Produkt Roku 2010” oraz znalazła się w finalne organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego konkursu Dobry Wzór. Fakt, że firma emporia w sposób profesjonalny i rzetelny zagospodarowała rynek telekomunikacyjny dla seniorów, potwierdza nagroda Wirtualny Telefon w kategorii debiut roku, nazywana także Oskarem Telekomunikacji.

Emporia odnotowała sukcesy również w dystrybucji. Od lipca telefony emporia dostępne są u czterech wiodących operatorów sieci komórkowych, co wpłynęło m.in. na to, że firma może pochwalić się ok. 100 tys. sprzedanych telefonów.

Jednym z podstawowych filarów działalności Emporia Telecom jest zaangażowanie w liczne projekty społeczne, które mają na celu poprawę jakości życia seniorów. W 2010 roku firma wspierała takie wydarzenia jak obchody Międzynarodowego Dnia Osób Starszych, Seniorada czy Senioralia – Dzień Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Emporia Telecom była również partnerem kampanii „Starość też radość”, programów „Seniorzy w akcji” i „Pro Kobieta 50+” oraz cyklu spotkań ze sztuką w Zachęcie.

Firma nie tylko wspierała, ale również podejmowała działania mające wymiar społeczny. W 2010 roku w Warszawie zorganizowała Międzynarodową Konferencję pod hasłem: „Potrzeby seniorów we współczesnym świecie”. Specjalnie zaproszeni goście – Ian Hosking, Senior Research Associate na Uniwersytecie Cambridge oraz prof. dr hab. Piotr Błędowski, Przewodniczący Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa, omawiali potrzebę dostrzeżenia osób starszych jako wymagającej i stale rosnącej grupy konsumentów. Ian Hosking przybliżył zagadnienie projektowania produktów przyjaznych dla osób starszych, grupy społecznej, o której często zapomina się tworząc posiadające coraz więcej możliwości i coraz mniejsze gadżety.

W grudniu minął rok od założenia bloga „Okiem Jadwigi” prowadzonego przez ambasadorkę marki emporia, Jadwigę Ślawską-Szalewicz. Ma on na celu promowanie najważniejszych dla firmy emporia wartości – aktywizacja seniorów oraz wzrost ich zaangażowania w życie społeczne – także z użyciem nowinek technologicznych. Mają one sprawić, że osoby starsze będą czuły się potrzebne i wyjątkowe, a korzystanie z telefonu komórkowego, czy pisanie bloga przestanie być postrzegane, jako przywilej zarezerwowany wyłącznie dla młodzieży. W ciągu roku na stronie pojawiły się 167 wpisy oraz 2106 komentarzy. Zanotowano ponad 48 693 odwiedzin.