Pierwsze wydanie magazynu Brief na iPad stworzone w technologii Adobe

przez | 20/12/2010

Magazyn marketingu i sprzedaży Brief będzie pierwszym polskim branżowym tytułem w wersji na iPad. Aplikacja przygotowywana jest we współpracy z firmą Optizen Labs, przy użyciu technologii InDesign CS5 oraz usług Adobe Digital Publishing Suite.

Dzięki temu magazyn Brief dołączy do opartych na tej samej technologii, tak uznanych tutułów jak: The New Yorker, WIRED czy Martha Stewart Living. Pierwsze tabletowe wydanie Brief będzie dostępne w AppStore od stycznia 2011 roku.

„Dla magazynu Brief, istniejącego na polskim rynku od 11 lat, to przełomowy, otwierający nowe możliwości etap jeszcze większego zaangażowania czytelników w nowe projekty uruchamiane w 2011 roku.

W ramach Akademii Briefu realizujemy projekty szkoleniowe i seminaryjne. Kontynuujemy też budowę platformy Brief for Poland oraz zwiększamy liczbę audycji w ramach BriefTv. Bardzo istotne miejsce w nowej odsłonie Briefu zajmuje modyfikacja layoutu oraz treści w kierunku zaspokajania potrzeb mniejszego i większego biznesu – mówi Grzegorz Kiszluk, prezes zarządu wydawnictwa AdPress.

„Branża wydawnicza poszukuje nowego modelu działania. Rozpoczęła się era wprowadzania innowacji w procesach redakcyjnych i na rynku reklamowym, gdyż wydawcy chcą skierować swoją ofertę do szerszej grupy odbiorców, użytkowników mobilnych platform sprzętowych” — mówi Paweł Molga, Senior Key Account Manager, Adobe Systems. „Wykorzystanie przepływów pracy dostępnych w oprogramowaniu InDesign CS5 oraz usług Digital Publishing Suite pozwala firmom wydawniczym zaprojektować i zaoferować na rynku nowy rodzaj czasopism elektronicznych, których odbiorcy uzyskają dostęp do bogatszych, bardziej dynamicznych materiałów. Taka propozycja zainteresuje najbardziej wymagających subskrybentów i reklamodawców” – dodaje Paweł Molga.

Oprogramowanie Adobe Digital Publishing Suite

Adobe Digital Publishing Suite oferuje profesjonalnym wydawcom zestaw dostępnych w hostingu gotowych usług, narzędzi i technologii przeglądania, które umożliwiają tworzenie, publikowanie i sprzedawanie treści cyfrowych bezpośrednio oraz przez partnerów dostarczających treści lub najważniejsze rynki komunikacji mobilnej. Oprogramowanie Digital Publishing Suite, opracowane w oparciu o produkty Adobe Creative Suite i Adobe InDesign CS5, umożliwia nowatorskie tworzenie i dostarczanie czytelnikom treści pod marką wydawcy oraz korzystanie z elastycznego modelu sprzedaży i pogłębionych raportów analitycznych.

Do narzędzi Adobe Digital Publishing Suite dodane zostały moduły Overlay Creator Panel, Content Viewer, Content Bundler i Digital Publishing Plug-in for InDesign CS5, które przyspieszają przekazywanie edycji cyfrowych na urządzenia biurkowe i tablety.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.adobe.com/digitalpublishing, na blogu Digital Publishing Suite pod adresem http://blogs.adobe.com/digitalpublishing oraz w serwisie Twitter: http://twitter.com/adobedigitalpub