Kino Polska TV większościowym akcjonariuszem Stopklatka S.A.

W pierwszych dniach grudnia 2010 r. sfinalizowana została warunkowa umowa sprzedaży akcji serii A spółki akcyjnej Stopklatka. Tym samym Kino Polska TV stało się większościowym akcjonariuszem szczecińskiej spółki, posiadającym pakiet akcji powyżej 65%. 

Umowa sprzedaży akcji z dnia 31 maja br. dotyczyła pakietu obejmującego 1 271 000 akcji serii A stanowiących 65,21% udziału w kapitale spółki, które zostały zbyte przez NET INTERNET S.A. na rzecz Kino Polska TV sp. z o.o.

Od kilku miesięcy Stopklatka S.A. przeprowadza proces mający na celu dostosowanie się do nowej sytuacji biznesowej, jakim była zmiana inwestora strategicznego. Zarówno Stopklatce jak i Kino Polska TV zależało na jak najszybszym osiągnięciu efektów synergii, dlatego też podjęto wspólne działania zmierzające do wypracowania celów strategicznych i ustalenie priorytetów w działaniu.

W ślad za zmianami w akcjonariacie, w wyniku decyzji podjętych 6 grudnia 2010 r. przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Stopklatka S.A., nastąpiły zmiany osobowe w Radzie Nadzorczej spółki. W miejsce Małgorzaty Miller oraz Marty Kołaczyk do Rady Nadzorczej weszli Piotr Skrzyp i Krzysztof Lindner. Nowi członkowie Rady Nadzorczej są w bezpośredni sposób związani z większościowym akcjonariuszem spółki.

Cieszy nas fakt, że Kino Polska TV S.A. konsekwentnie zwiększa zaangażowanie w rozwój Stopklatki, zwłaszcza, że z nowym inwestorem łączy nas zbliżona wizja rozwoju Spółki.  – mówi Adam Bortnik, Prezes Stopklatka S.A.

Nowa Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o powołaniu na stanowisko Członka Zarządu Stopklatka S.A. p. Iwony Zabielskiej-Stadnik, która zdobywała doświadczenie zawodowe podczas pracy dla czołowych polskich wydawnictw, m.in. dla Edipresse Polska S.A. i Wydawnictwa „Zwierciadło”, gdzie zajmowała stanowiska kierownicze. Do jej obowiązków należało m.in. planowanie i realizacja strategii wydawniczej, przeprowadzanie  zmian w tytułach wydawniczych oraz zarządzanie strategią komunikacji marketingowej i promocji (tygodnik „Przekrój”). Wcześniej, związana była z PTK Centertel, jako menedżer pracujący w zakresie komunikacji marketingowej przy wprowadzeniu na rynek marek Idea i POP (dzisiaj Orange). Jako niezależny konsultant z zakresu komunikacji i rozwoju mediów, była również twórcą wielu projektów autorskich, do których należą m.in. realizacja projektu Festiwal Komunikacji Społecznej „Komunikowanie dla Wspólnego Dobra” we współpracy z Fundacją Komunikacji Społecznej, przygotowanie strategii wydawniczej i koordynacja działań związanych z wprowadzeniem na rynek magazynu psychologicznego „Sens”, przygotowanie pierwszego projektu portalu psychologicznego dla Wydawnictwa Zwierciadło, oraz opracowanie założeń dla projektu portalu filmowego dla Fundacji Promocji Kina Film Polski. Obecnie w skład Zarządu spółki, oprócz Iwony Zabielskiej-Stadnik, wchodzą Adam Bortnik, Prezes Zarządu oraz Przemysław Basiak, Członek Zarządu.

źródło/autor: Capital One Advisers

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu