Content marketing w mediach społecznościowych kluczem do sukcesu biznesowego w 2011 roku

przez | 20/12/2010

69% marketingowców przyznaje, że stworzenie atrakcyjnych treści (informacje, video, zdjęcia, podcasty, etc.) stanowi dla nich największe wyzwanie, a jednocześnie jest potencjalnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi oferowanych przez internet w obszarze m.in. social media – wynika z najnowszych badań oraz poradnika przygotowanego przez Praktycy.com.

Obecnie działania w obrębie content marketingu powinny koncentrować się na dostarczaniu takich treści, które mogłyby przyciągnąć potencjalnych klientów. Od ich atrakcyjności uzależniony będzie poziom zainteresowania nabywców daną marką. Firmy muszą zdawać sobie sprawę, że treści stały się podstawowym medium pośredniczącym w procesie sprzedaży. Można uznać, że zaczęły pełnić rolę sprzedawcy czy ambasadora firmy w sieci. Dlatego content umieszczany w sieci musi być na tyle interesujący, aby klient chciał za niego zapłacić poświęcając swój cenny czas. Warto zatem przestrzegać kilku zasad, aby tworzone i publikowane przez nas treści były atrakcyjne dla internautów – naszych potencjalnych klientów.

Jak powinny być skonstruowane dobre treści?

Zanim zaczniemy tworzyć interesujący content, zastanówmy się nad motywami, dla których internauci dzielą się swoimi spostrzeżeniami za pośrednictwem internetu i social mediów. Jak wynika z analiz i badań, aż 73% z nich robi to ze względu na fakt, iż umieszczone przez nich informacje mogą być użyteczne dla innych użytkowników globalnej sieci. Dlatego też tworzone treści powinny być wartościowe i interesujące dla wybranej grupy docelowej. Jak uzyskać taki efekt, m.in. poprzez dbanie o:

  • atrakcyjność poruszanych tematów
  • oraz ich unikatowość – newsowość.

Warto także wyrażać swoje opinie, przedstawiać ciekawy punkt widzenie. Pamiętajmy, że internauci nie będą zainteresowani nudnymi lub starymi tematami. Pamiętajmy również, że prezentując swojego zdanie, nie powinniśmy mówić o sobie.

Video, zdjęcia, linki i komentarze

Jak pokazuje praktyka – mówi Piotr Krawiec, ekspert od e-marketingu, zarządzający agencją marketingową Praktycy.com – internauci częściej umieszczają linki pod video, natomiast pod zdjęciami posty – dodaje szef Praktyków. Co zrobić, aby wygenerować ich większą ilość? Należy stosować odpowiednie wyrazy. Najwięcej linków można znaleźć pod następującymi słowami: ostatnio, wkrótce, odpowiedź, analizować. Natomiast największą ilość postów pod wyrazami: praca, rekrutacja, podsumowywać, gratisy czy recenzować. Ponadto, należy unikać technicznego żargonu. W konstruowaniu postów równie ważna jest gramatyka czy styl. Musimy zadbać o odpowiednią jakość treści, zachować czytelny zapis, używać odpowiednich czasowników, unikać przymiotników i przysłówków, nie możemy pozwolić sobie na błędy ortograficzne czy literówki. Pamiętajmy, że internauci lubią czytać i dzielić się informacjami dobrze skonstruowanymi – dodaje Piotr Krawiec.

Kiedy działać w mediach społecznościowych?

Czas publikacji naszych postów jest niezwykle ważny. Inny będzie dla linków, inny dla komentarzy czy wpisów na np. Facebooku. Ponadto, uzależniajmy go od częstotliwości naszych działań – inaczej kiedy umieszczamy je codziennie, inaczej kiedy raz w tygodniu.

Aby zwiększyć oglądalność naszych treści: jeżeli posty umieszczamy codziennie – najlepiej zrobić to pomiędzy 10 a 11 rano, jeżeli raz w tygodniu wówczas na początku tygodnia.

Aby zwiększyć liczbę linków – jeżeli posty umieszczamy codziennie, to wczesnym rankiem, np. o 7 rano, jeżeli raz w tygodniu wówczas na początku tygodnia – poniedziałek, wtorek.

Aby zwiększyć liczbę komentarzy – jeżeli posty umieszczamy codziennie, to wczesnym rankiem; jeżeli raz w tygodniu wówczas w weekend.

Komentarze na serwisach społecznościowych, np. na Facebooku – codziennie – wpisy należy umieszczać popołudniu; jeżeli raz w tygodniu – najlepszy będzie weekend, od piątku do niedzieli.

Częstotliwość działań

  • minimum to jeden post w tygodniu, optimum – post każdego dnia,
  • pamiętajmy, że większa liczba postów zwiększa ruch na naszej stronie.

Różnice w zachowaniu mężczyzn i kobiet

  • mężczyźni chętniej czytają blogi – najchętniej robią to późną porą, kobiety natomiast wiadomości przesyłane mailem,
  • ponadto znajomość stylu życia, rozkładu dnia naszej grupy docelowej zwiększy naszą skuteczność.

Stosując powyższe zasady uzyskamy większą skuteczność naszych działań w social media. Treści przez nas umieszczane będą chętniej odwiedzane przez potencjalnych klientów, co w efekcie przełoży się na wzrost rozpoznawalności marki, a także sprzedaży – podsumowują Praktycy.com