Wśród najefektywniejszych kampanii komunikacyjnych na świecie M&CC i ZPPP Browary Polskie zdobywcą platynowego Magellana

Tegoroczna, kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą, dowód nie”, której organizatorami są Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie oraz agencja Marketing & Communications Consultants, zdobyła dwie statuetki „Magellana”, w tym jedną platynową.

Najwyższe, platynowe wyróżnienie kampania „Pozory mylą, dowód nie” uzyskała w kategorii „community relations”. Drugi Magellan przyznany został kampanii M&CC oraz ZPPP Browary Polskie jako najefektywniejszej spośród projektów zgłoszonych we wszystkich kategoriach. Kampania została sklasyfikowana na 7. miejscu wśród 50 najlepszych kampanii komunikacyjnych roku 2010.

Magellan Awards 2010 to dziesiąta edycja corocznego konkursu branży komunikacyjnej, adresowanego do firm i organizacji z całego świata. Celem konkursu jest promowanie najwyższych standardów w dziedzinie komunikacji. Nagrody przyznawane są kampaniom public relations w kilku kategoriach przez League of American Communications Professionals (LACP). Organizacja, skupiająca amerykańskich profesjonalistów z dziedziny komunikacji, powstała w 2001 roku jako forum wymiany doświadczeń i popularyzacji najlepszych praktyk w branży public relations. 

Celem kampanii „Pozory mylą, dowód nie” było zwiększenie społecznej dezaprobaty wobec sprzedaży alkoholu niepełnoletnim oraz zmiana zachowań sprzedawców co do respektowania prawa w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia.  Tegoroczna odsłona kampanii była prowadzona przy wsparciu Policji oraz Europejskiej Fundacji Kultury Miejskiej. Na terenie całej Polski powstało ponad 600 obrazków w stylistyce street artu, ilustrujących zagrożenia, jakie może nieść ze sobą spożywanie alkoholu przez niepełnoletnich. Każda z namalowanych scen opatrzona była znakiem kampanii „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”. W TVP można było zobaczyć również dwa spoty zwracające uwagę na to, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości.

Pakiety edukacyjno-informacyjne kampanii były dystrybuowane przez Policję w sklepach w całej Polsce.

Tegoroczna edycja jest kolejną odsłoną działań ZPPP Browary Polskie oraz M&CC w zakresie ograniczenia dostępności alkoholu dla nieletnich, prowadzonych przez oba

podmioty od roku 2003. Drugim obszarem działań  podejmowanych przez ZPP BP oraz M&CC od wielu lat jest powstrzymanie patologii prowadzenia pojazdów po użyciu alkoholu.