Microsoft Lync już dostępny dla polskich firm

Wczoraj w warszawskim Hotelu Hyatt, firma Microsoft oraz HP zorganizowały polską premierę platformy komunikacyjnej Microsoft Lync. Od tej pory polskie przedsiębiorstwa mogą już korzystać z najbardziej zaawansowanych rozwiązań w zakresie komunikacji biznesowej, dzięki którym zwiększą swoją efektywność i jednocześnie obniżą koszty działalności. 

Dzięki współpracy firm Microsoft oraz HP, polscy użytkownicy platformy Microsoft Lync zyskują silne wsparcie technologiczne już na etapie planowania wdrożenia. Wsparcie udzielane jest także podczas procesu implementacji i późniejszego zarządzania platformą. Pozwala to przedsiębiorstwom na bezproblemowe przejście na platformę Lync, która łączy wiadomości błyskawiczne, zarządzanie obecnością, dźwięk, wideo, konferenencje internetowe i głos, w celu zapewnienia pracownikom optymalnej komunikacji w trakcie wykonywania swoich obowiązków służbowych. Platforma ma jeden wspólny interfejs, który współpracuje ze znanymi i używanymi aplikacjami, takimi jak Microsoft Office, Microsoft SharePoint oraz Microsoft Exchange.

„Microsoft Lync to naprawdę całkowicie nowe podejście do komunikacji biznesowej,” – powiedział Jacek Murawski, dyrektor generalny polskiego oddziału firmy Microsoft. – „To uwolnienie pracowników od konieczności pracy w biurze przy zachowaniu ich całkowitej dostępności dla kolegów z zespołu z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Dla przedsiębiorstw oznacza to nie tylko lepsze zarządzanie czasem pracy, ale także szybsze i bardziej efektywne realizowanie projektów, co przekłada się na spadek kosztów i wzrost wpływów. I to nie jest teoria, a praktyka, ponieważ obserwujemy to na własnym przykładzie wykorzystując rozwiązania ujednoliconej komunikacji”.

„Dzięki współpracy HP z Microsoft, nie tylko biznes otrzymuje nowe znakomite narzędzie do komunikacji, ale też rozwiązanie oparte na elastycznej, skalowalnej infrastrukturze, wsparte usługami wdrożeniowymi dopasowanymi do potrzeb firmy każdej wielkości,” – powiedział Paweł Czajkowski, prezes HP Polska. – „Ten nowy wymiar komunikacji oznacza zatem nie tylko nową jakość współpracy, ale też nową jakość biznesu z uwagi na lepsze wykorzystanie czasu pracy oraz technologię pozwalającą na znaczną redukcję kosztów.”

Uczestnicy wczorajszej premiery mieli okazję zapoznać się z podejściem firm Microsoft oraz HP do komunikacji, jej roli w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz dowiedzieć się jakie są obecne trendy w informatyce w kontekście światowym oraz na poziomie przedsiębiorstw. Najważniejszą częścią premiery była prezentacja platformy Microsoft Lync, jej funkcjonalności oraz możliwości. Uzupełnieniem prezentacji było wykazanie efektywności kosztowej Microsoft Lync na przykładzie jej wdrożenia w polskim oddziale firmy Microsoft. Przytoczono także wyniki badania ogólnego wpływu ekonomicznego (Total Economic Impact) zleconego firmie Forrester Consulting przez Microsoft, które wskazują, że w dużych organizacjach Lync 2010 oferuje zwrot z inwestycji (z uwzględnieniem ryzyka) w wysokości 337 procent, w tym 6,35 mln dolarów w kosztach materialnych w ciągu trzech lat, z okresem spłaty wynoszącym 12 miesięcy.

Partnerem technologicznym premiery platformy Microsoft Lync była również firma Polycom, która przedstawiła rozwiązanie teleobecności zaprojektowane pod kątem współpracy z Lync bazujące na Polycom HDX Series oraz Polycom UC Intelligent Core. Oba rozwiązania pozwalają pojedynczym osobom i grupom współpracować w sposób ciągły na dowolną odległość.

HP, jako strategiczny partner firmy Microsoft, omówił kwestie związane z koniecznością utworzenia elastycznej, skalowalnej infrastruktury technicznej wspierającej narzędzia do komunikacji. Podkreślił jak ważne jest utworzenie zautomatyzowanego i dopasowanego do potrzeb oraz wielkości firmy środowiska integrującego zasoby obliczeniowe, pamięci masowe i rozwiązania sieciowe w celu zapewnienia efektywnej komunikacji.                

Najważniejsze funkcjonalności Lync Server 2010

  • Szybsze wyszukiwanie odpowiedniej osoby. Dzięki integracji z usługą Active Directory, Lync Server 2010 pomaga użytkownikom znaleźć właściwą osobę, udostępnia jej aktualny status, a następnie umożliwia różne warianty efektywnego kontaktu z nią, poprzez połączenia głosowe i wideo oraz przesyłanie dokumentów. W razie potrzeby, użytkownicy mogą inicjować takie połączenia bezpośrednio z nowej karty kontaktów. Używając narzędzia Skill Search znanego z SharePoint, użytkownicy mają również możliwość wyszukiwania innych osób w oparciu o ich umiejętności, wiedzę i informacje o grupie.
  • Komunikacja kontekstowa bezpośrednio z poziomu Microsoft Office. Lync Server 2010 współpracuje z programem Microsoft Exchange Server, Microsoft SharePoint Server i aplikacjami pakietu Microsoft Office. Umożliwia to bardziej efektywną i stałą współpracę wykorzystującą opcję click-to-call (kliknij i dzwoń) oraz nowe karty kontaktów.
  • Ulepszone spotkania wirtualne w celu poprawy wydajności pracy. Użytkownicy mogą zaplanować spotkanie bezpośrednio z poziomu Microsoft Outlook i dołączyć się do niego przez Lync 2010 za pomocą komputera, telefonu lub przeglądarki internetowej. Lync Server 2010 zapewnia interfejs użytkownika z zintegrowanym systemem audio i wideo, co pozwala dzielić się prezentacjami, uwagami, nakładać nowe teksty oraz używać wizualnych wskaźników w celu bardziej efektywnej pracy. Dodatkowo użytkownicy mają dostęp do opcji tworzenia spotkań ad hoc, przenosząc się „na żywo” z komunikatora do Live Meeting, bezpośrednio z poziomu interfejsu Microsoft Lync.
  • Kompletny zestaw funkcji głosowych klasy biznes. Lync Server 2010 oferuje oryginalny zestaw połączeń głosowych, który może ulepszyć lub zastąpić tradycyjne systemy PBX. Teraz można prowadzić połączenia głosowe przez Internet będąc poza biurem i bez konieczności połączenia VPN.
  • Integracja z istniejącymi systemami PBX. Server Lync 2010 działa z prawie wszystkimi systemami PBX, czy to stosując Session Initiation Protocol (SIP) czy też uprawnione bramki, oraz łączy się z zewnętrznymi SIP Trunking Services.
  • Łatwe wdrażanie i zarządzanie systemami o dowolnej skali. Lync Server 2010 może zapewnić usługi aktualizacji statusów, wiadomości błyskawicznych i konferencji dla każdej organizacji z maksymalnie 10 000 użytkowników na serwer, 100 000 użytkowników na grupę (przy nieograniczonej ilości grup). Zautomatyzowane narzędzia nie tylko upraszczają planowanie pojemności i topologie projektu, ale także automatycznie wysyłają informacje o zmianach w konfiguracji i zmianach we wszystkich serwerach w sieci. W ten sposób eliminowane są zarówno konieczność pracy ręcznej, jak i prawdopodobieństwo wystąpienia błędnego zapisu.

Polskie przedsiębiorstwa już w tej chwili mogą zacząć korzystać z Microsoft Lync 2010 i Microsoft Lync Server 2010. Wersja internetowa Microsoft Lync Online będzie dostępna jako część Office 365, z funkcjami głosowymi dostępnymi w 2011 r. Usługa Lync Online będzie oferować wiadomości błyskawiczne, zarządzanie obecnością, konferencje audio i wideo oraz połączenia głosowe między użytkownikami.

Microsoft Lync to nowa marka rodziny produktów znanych poprzednio jako Microsoft Communications Server, Microsoft Office Communications Online oraz Microsoft Office Communicator, która obecnie obejmuje również rozwiązania Microsoft Lync Web App i Microsoft Lync Online.

źródło/autor: Microsoft

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu