„Organiczne” zastosowanie systemu Impuls 5

przez | 10/12/2010

W Zakładach Chemicznych ORGANIKA SA oraz ORGANIKA-CAR SA dobiega końca wdrożenie kompleksowego systemu klasy ERP, Impuls 5. Największym oczekiwaniem wobec nowego rozwiązania informatycznego jest usprawnienie organizacji procesów zaopatrzenia w surowce, planowania zasobów produkcyjnych oraz transportu dla pięciu zakładów produkcyjnych.

Realizowana koncepcja wdrożenia zakładała optymalizację kosztów prowadzenia działalności poprzez właściwe wykorzystanie zasobów grupy kapitałowej ORGANIKA. System ma wspierać dostarczanie bieżących informacji w ramach ściśle skorelowanych procesów sprzedaży, zakupów, produkcji oraz kontroli jakości. 

Oprogramowanie odpowiedzialne jest za obszary finansów i księgowości, kadr i płac, środków trwałych, dystrybucji, produkcji czy transportu. System wspomaga również zarządzanie relacjami z klientami (moduł CRM), obieg dokumentów oraz funkcjonowanie laboratorium.

Współpraca z sieciami handlowymi wymusza na wdrożonym systemie kompatybilność z zewnętrznym oprogramowaniem odpowiadającym za wymianę dokumentów. Impuls 5 wspierać będzie standard elektronicznej wymiany dokumentów – EDI. W ramach Magazynu Wysokiego Składowania powstały osobne struktury magazynowe dla obu firm.

Firmy Grupy wykorzystują funkcjonalność harmonogramowania produkcji. Na podstawie zaplanowanych terminów system podpowiada informację zwrotną na pozycję zamówienia klienta o dostępności danego asortymentu. Pozwala to na elastyczną pracę działu handlowego i szybkie ustalanie terminów dostaw.

Wsparciem dla rozwiązań kadrowo-płacowych, standardowo zawartych w Impulsie, jest system mHR. Dzięki niemu dział Human Resources zyskuje efektywne narzędzie pozwalające m.in. porządkować i standaryzować stosowane procedury opisu struktury organizacyjnej.

System objął 42 użytkowników, zatrudnionych w obu firmach Grupy kapitałowej.

źródło/autor: BPSC