Selena z Misją Gospodarczą do Turcji

W dniach 8 – 9 grudnia Grupa Selena – holding spółek prowadzących produkcję i dystrybucję chemii budowlanej na całym świecie – weźmie udział w organizowanej przez Krajową Izbę Gospodarczą Misji Handlowej do Turcji. Misja złożona z przedstawicieli różnych branży towarzyszyć będzie oficjalnej wizycie Prezesa Rady Ministrów RP, Donalda Tuska w Ankarze i Stambule.

W Stambule delegacja weźmie udział w Forum Ekonomicznym, zorganizowanym przy współpracy z turecką Radą ds. Ekonomicznych Stosunków z Zagranicą (DeiK) oraz Konsulatem Generalnym RP w Turcji.

Misja skoncentrowana będzie na przedstawieniu polskiej oferty eksportowej, nawiązaniu nowych kontaktów handlowych oraz – jak w przypadku Grupy Selena – na dalszym zacieśnianiu relacji z przedstawicielami biznesu w Turcji. Program przewiduje Polsko-Tureckie Seminarium w Ankarze, wizytę w tamtejszej Specjalnej Strefie Ekonomicznej oraz seminarium i spotkania zorganizowane przez Tureckie Zrzeszenie Izb Przemysłowo–Handlowych (TOBB). Istotnym elementem Misji Handlowej są także indywidualne spotkania biznesowe oraz rozmowy polskich i tureckich kontrahentów.

„Branża budowlana jest jedną z najważniejszych gałęzi tureckiej gospodarki i cały czas dynamicznie się rozwija, co przekłada się także na wzrost wyników naszej spółki Selena Ticaret. Dzięki wprowadzeniu na rynek turecki wysokiej jakości produktów marki Tytan Selena rywalizuje o udziały rynkowe z zachodnimi producentami chemii budowlanej. Jednocześnie cały czas pracujemy nad rozbudową oferty, co roku wprowadzając do sprzedaży nowe produkty. Wierzymy, że udział w Misji Handlowej zaowocuje rozszerzeniem naszych kontaktów i przyniesie wymierne korzyści biznesowe” – powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA, który reprezentować będzie Grupę Selena podczas Misji.

W Turcji Grupa Selena operuje już od kilku lat rozwijając swoją działalność za pośrednictwem spółki Selena Ticaret. Dostarcza ona klientom szeroką gamę produktów chemii budowlanej, takich jak piany poliuretanowe, uszczelniacze i kleje. W ofercie Seleny Ticaret dostępna jest dobrze znana europejskim profesjonalistom marka Tytan oraz czołowa turecka marka pian Polyfix. Asortyment ten oferują dystrybutorzy i partnerzy handlowi Seleny działający w większości dużych i średnich miast na terenie całego kraju. W Turcji działa również, zlokalizowany w strefie przemysłowej Bolu, jeden z zakładów produkcyjnych Grupy wytwarzający montażowe piany poliuretanowe oraz uszczelniacze. W 2010 roku Selena wprowadziła do swojej oferty w Turcji nowe produkty: klej do styropianu Tytan Styro 753 oraz uszczelniacze z aplikatorem kątowym i transparentne kleje montażowe.

Grupa Selena osiągnęła narastająco po 3 kwartałach 2010 roku najwyższe w swojej historii przychody ze sprzedaży w wysokości 652,1 mln zł, co oznacza wzrost o 36% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 27,8 mln zł przy rentowności 4,3%, zaś zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 34,5 mln zł. Dobre rezultaty finansowe Seleny osiągnięte zostały pomimo niedoborów na rynkach surowców i dalszego wzrostu ich cen oraz umocnienia się złotówki.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu