Sprzedaż projektorów w Polsce rośnie

Po trzech pierwszych kwartałach br. Epson ma 95 proc. udziałów w rynku projektorów multimedialnych. W ciągu zaledwie pół roku zdobył praktycznie połowę rynku modeli o ultrakrótkim rzucie.

Jak wynika z badań przygotowanych przez międzynarodową firmę badawczą Futuresource Consulting w ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku sprzedaż projektorów w Polsce wzrosła o 31 proc. Kryzys minął i można mówić o tendencji wzrostowej. Epson, czołowy globalny producent projektorów w technologii 3LCD zdominował rynek projektów multimedialnych, ultrakrótkich, ale także tych panoramicznych (WXGA) dedykowanych dla biznesu.

1 Epson, Futuresource Consulting, Tomasz JaroszewiczWzrost dotyczy praktycznie wszystkich sektorów rynku. Trzeci kwartał br. to dla Epsona bardzo duży wzrost sprzedaży modeli do kina domowego. W tym okresie udział w rynku wzrósł do 46 proc. Jest to dokładnie dwa razy więcej w porównaniu z producentem, który znalazł się na drugiej pozycji z udziałem 23 proc.

Mieliśmy nadzieję, że po dość trudnym 2009 roku sytuacja na rynku ustabilizuje się. Powiem jednak szczerze, że nawet w bardzo optymistycznych prognozach nie spodziewaliśmy się aż takiego wzrostu. Pomimo, że Epson od wielu lat pozostaje globalnym liderem, w Polsce musieliśmy budować swoją pozycję praktycznie od początku. Tak znaczące wzrosty motywują nas do dalszego działania i pokazują, że rynek się zmienia. Klienci cenią jakość i komfort użytkowania, a cena przestaje być czynnikiem determinującym zakup – komentuje Tomasz Jaroszewicz, prezes polskiego oddziału firmy Epson.

Dowodem na to, że rynek cały czas się rozwija jest fakt, że w ciągu zaledwie kilku miesięcy, które minęły od momentu wprowadzenia do oferty projektorów o ultrakrótkim rzucie, Epson zdobył praktycznie połowę rynku – 48 proc. Modele te zostały zaprojektowane pod kątem specyficznych potrzeb sektora edukacyjnego, ale bardzo dobrze sprawdzają się także w firmach. Jak dodaje Jaroszewicz: Zależy nam na rozwijaniu technologii, ale także efektywności i bezpieczeństwa zastosowania. Szkoły z pewnością docenią zalety technologii 3LCD, która oferuje nie tylko wysoką jakość obrazu, ale eliminuje niewidoczne gołym okiem drgania obrazu, które przy dłuższym wpatrywaniu się w ekran mogą nadwyrężać wzrok.

Rozwój technologii to nie tylko nowe linie produktów. To także, a może przede wszystkim, nowe kategorie produktowe. Funkcjonalne i wygodne projektory multimedialne okazały się rozwiązaniem, które bardzo szybko znalazło swoje miejsce na rynku. Modele multimedialne, czyli te wyposażone we wbudowany odtwarzacz CD/DVD oraz głośniki, to swoiste przenośne centra rozrywki i edukacji. Łatwa obsługa i przystępna cena sprawiają, że coraz częściej są wybierane przez użytkowników domowych i szkoły. Po pierwszych trzech kwartałach Epson ma 95 proc. udziału w tym sektorze rynku.

Zmiany są widoczne również w podejściu firm. Klienci biznesowi coraz częściej analizują i porównują oferty przed zakupem. Serie projektorów w rozdzielczości WXGA, które Epson bardzo mocno rozwija, zyskują nowych zwolenników, właśnie pośród klientów biznesowych. Zróżnicowanie produktów zarówno cenowe, jak i funkcjonalne sprawia, że coraz więcej firm – zwłaszcza tych mniejszych – może sobie pozwolić na zakup projektora z obrazem panoramicznym. Epson plasuje się na pierwszym miejscu z prawie 36 proc. udziałem. W porównaniu z rokiem poprzednim sprzedaż wzrosła niemalże trzykrotnie.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu