Permission marketing – nowe drogi rozwoju

przez | 08/12/2010

Permission marketing jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie reklamodawców, którzy szukają ciągle to nowych kanałów dotarcia do swoich odbiorców. Do tej pory wykorzystywany był on z powodzeniem głównie w mailingach, a od jakiegoś czasu znajduje również zastosowanie w usługach telekomunikacyjnych. 

Permission marketing, inaczej marketing za przyzwoleniem, to cześć marketingu relacji. Polega on na budowaniu więzi z internautą wyłącznie po wyrażeniu przez niego zgody na otrzymywanie informacji handlowych.

„W czasach, kiedy większość firm stosuje interruption marketing agresywnie walcząc o zainteresowanie klienta, kiedy szum informacyjny jest tak duży i kiedy billboardy, reklamy oraz ulotki >>atakują<< nas na każdym kroku, permission marketing wydaje się być rozwiązaniem optymalnym ” – mówi Zbigniew Smętek, prezes firmy i-Trends.

Ten skuteczny model promocji stosowany jest również w usługach telekomunikacyjnych. W Polsce wykorzystują go trzy portale: Zajfon.pl, Wygadaj.pl i Reklamofon.pl. Wymienione platformy internetowe, służą do przeprowadzania niekonwencjonalnych kampanii marketingowych. Użytkownicy w pełni akceptują zasady, na jakich działają takie witryny, a w zamian otrzymują wymierne korzyści.

„Biorąc pod uwagę, że klient godzi się na zakłócanie swojego spokoju głównie w momencie uświadomienia wartości, którą odniesie dzięki temu, to perspektywa darmowych połączeń lub sms-ów, a co za tym idzie mniejszych rachunków telefonicznych, jest niezwykle interesująca ” – dodaje Zbigniew Smętek.

W krajach Europy zachodniej i w USA ta forma komunikacji już się sprawdziła. Polski rynek docenia ją coraz bardziej, a wzrastająca ilość realizowanych kampanii z wykorzystaniem permission marketingu sprawia, że staje się on interesującą alternatywą dla standardowych działań marketingowych.