IAB Polska udostępnia marketerom kolejne poradniki na temat marketingu interaktywnego

przez | 08/12/2010

IAB Polska po raz kolejny wydaje poradniki dla marketerów przygotowane przez ekspertów grup roboczych działających w ramach Związku. Tym razem udostępnione zostały jednocześnie dwa poradniki: „Gry w marketingu” i „Realizacja projektów internetowych”. Nowe poradniki są publikacjami, które już tradycyjnie wydane zostały przy współpracy IAB Polska i wydawcy miesięcznika Media i Marketing Polska.

W grudniowym wydaniu miesięcznika Media i Marketing Polska można znaleźć dwa nowe poradniki e-marketingowe: „Gry w marketingu” i „Realizacja projektów internetowych”, które opracowali eksperci IAB Polska. Poradniki te przygotowane zostały specjalnie dla marketerów przez członków grup roboczych: Gry w marketingu i Technologie, działających w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

„Nowe poradniki przygotowane przez ekspertów IAB Polska stanowią unikalne kompendium wiedzy, zarówno teoretycznej jak i praktycznej, na temat wykorzystania gier i projektów internetowych w marketingu. Mam nadzieję, że podobnie jak poprzednie publikacje IAB, będą one przydatne dla marketerów w planowaniu i prowadzeniu działań marketingowych w sieci.” – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska.

Poradniki „Gry w marketingu” i „Realizacja projektów internetowych” to już piąta i szósta z kolei publikacja tego typu przygotowana w 2010 roku. Wcześniej dzięki współpracy IAB Polska i wydawcy miesięcznika Media i Marketing Polska wydane zostały poradniki: „Brand advertising online”, „Wideomarketing”, „Marketing mobilny” i „WoMM”.

„Do Państwa rąk trafia właśnie pierwszy polski profesjonalny poradnik dotyczący gier reklamowych i reklamy w grach – „Gry w marketingu”. Publikacja ta stanowi wstęp do najdynamiczniej rozwijającej się ostatnimi laty gałęzi marketingu, w tym marketingu interaktywnego. Autorzy skupili się w nim nie tylko na przedstawieniu narzędzi związanych z grami w marketingu, ale także dużo uwagi poświęcili na przedstawienie graczy oraz obalanie mitów wokół średniego wieku, wykształcenia czy pozycji społecznej osób grających, jak i samych oczekiwań względem gier, także gier reklamowych. Mam nadzieję, że szczegółowe przedstawienie takich narzędzi jak gry reklamowe (advergames) oraz reklama dynamiczna (in-game advertising), znajdzie coraz większe uznanie w budżetach reklamodawców w Polsce, tak jak już się to dzieje od kilku lat na Świecie” – powiedział Jacek Jankowski, szef grupy roboczej Gry w marketingu, IAB Polska.

„Naszym głównym celem w pracach nad poradnikiem „Prowadzenie projektów internetowych” było przekazanie wiedzy umożliwiającej lepsze zrozumienie obu stron – zleceniodawcy i wykonawcy projektu – mówi Szymon Szymczyk, PR Manager Empathy Internet Software House – szef grupy roboczej Technologie w IAB Polska – W poradniku przyglądamy się kolejnym etapom realizacji projektu i wskazujemy dobre praktyki ułatwiające doprowadzenie go do szczęśliwego końca”.

Wszystkie wydane dotychczas poradniki e-marketingowe IAB Polska można pobrać w wersji elektronicznej ze strony: http://www.iabpolska.pl/do-pobrania/

Zachęcamy do lektury!