Plus i Play na czele sieci komórkowych

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdził, które sieci komórkowe najlepiej komunikują się za pomocą prasy i Internetu. Liderem ilościowym jest Plus, natomiast najbardziej pozytywny wizerunek zyskał Play. Ekspansja tego ostatniego coraz bardziej zagraża dotychczasowym głównym graczom. 

Plus i Orange zagarniają 2/3 tortu przekazu medialnego na temat sieci komórkowych, zostawiając znacznie mniej pozostałym – Erze i Play. Analiza PRESS-SERVICE Monitoring Mediów dotyczy październikowych publikacji z 1000 tytułów prasy ogólnopolskiej, regionalnej, branżowej i specjalistycznej, a także 2000 polskojęzycznych portali internetowych.

1 Era, Orange, PLAY, Plus, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

W ciągu analizowanego miesiąca pojawiło się ponad 3,8 tys. publikacji zawierających informacje o sieciach. Aż 36% z nich dotyczyło Plusa, a 30% Orange. Era zagarnęła 17%, natomiast Play 16%. Dominacja Plusa – zwłaszcza w prasie – wiąże się z dużą liczbą tekstów na temat sportu, marka sponsoruje bowiem siatkówkę. Z kolei w Internecie sieć Polkomtela prowadzi, jeśli chodzi o liczbę informacji korporacyjnych. Natomiast największe zainteresowanie dziennikarzy wzbudzają produkty i usługi Play’a oraz Orange.

Najczęściej publikacje negatywne dotyczyły Ery oraz Orange w kontekście Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Orange zanotował sporo negatywnych komunikatów w związku z wyrokiem sądu w sprawie wprowadzającej w błąd reklamy oraz wniesieniu pozwu do sądu przez UOKiK za niedozwolone praktyki przy rozwiązywaniu umów.

Inaczej przedstawiała się w październiku sytuacja Plusa – najwięcej negatywów dotyczyło awarii. Ma to związek z 25-minutowym przestojem działania sieci na terenie Warszawy, Łodzi i Lublina, który miał miejsce 13 października.

Największy procent publikacji pozytywnych ogółem w październiku zanotował Play – aż 35,5%. Z kolei najwięcej materiałów negatywnych dotyczyło Ery – 7,8%.

Na temat Plusa pojawiło się najwięcej informacji pozytywnych w liczbach bezwzględnych (329, co stanowi 23,6%), jednakże warto zauważyć, że w ponad połowie były to krótkie wzmianki, a więc formy w najmniejszym stopniu wpływające na świadomość. Z kolei na znakomity wynik Play’a wpłynęły zwłaszcza publikacje internetowe, co świadczy o priorytetach i kierunku rozwoju wizerunku marki.

źródło/autor: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu