2 lata akcji Woda dla Sudanu

Akcja Woda dla Sudanu prowadzona wspólnie przez Polską Akcję Humanitarną i Cisowiankę ma już dwa lata. Dzięki środkom zebranym poprzez sprzedaż specjalnej butelki Cisowianki 0,33 z czystej wody pitnej korzysta już 5 tysięcy mieszkańców Sudanu Południowego. Podsumowanie dotychczasowych działań i ich efekty można zobaczyć w nowym spocie informacyjnym.

Materiał powstał podczas wyjazdu do Sudanu Południowego, gdzie ze środków zgromadzonych w ramach akcji zbudowano pierwsze studnie. Widzowie mogą obejrzeć film na antenie telewizji TVN, która od początku patronuje akcji, a także na ekranach sieci kinowej Cinema City.

Film przenosi nas na chwilę w odległe rejony świata, gdzie życie ludzi wygląda zupełnie inaczej niż w Polsce, a każdy dzień podporządkowany jest jednemu celowi – zdobywaniu wody. Dzięki działaniom Polskiej Akcji Humanitarnej – budowie studni, a także programom rolnym i edukacyjnym ludzie otrzymują szansę na nowe, lepsze życie. „Niebieskie złoto” oznacza bowiem nie tylko zaspokojenie pragnienia, ale także zmniejszenie ryzyka groźnych chorób, możliwość uprawy ziemi i hodowli zwierząt. Do dalszego niesienia pomocy, otwartości na świat zachęca w spocie Agata Buzek – ambasadorka Polskiej Akcji Humanitarnej. Oprawę muzyczną materiału tworzyli uczestnicy Mistrzowskich Warsztatów Interdyscyplinarnych Agaty Steczkowskiej, a finalny kształt ścieżce dźwiękowej nadała Agata Steczkowska wraz z bratem Pawłem Steczkowskim.

Dzięki zaangażowaniu partnerów, m.in. telewizji TVN, a także wszystkim, którzy informują o problemie wodnym będziemy mogli zachęcić jeszcze więcej osób do uczestnictwa w akcji. To właśnie dzięki pojedynczym osobom możemy budować kolejne studnie. Mały gest, taki jak zakup butelki, czy wpłata na konto, może naprawdę zmienić bardzo dużo.- mówi Justyna Stępień z Polskiej Akcji Humanitarnej.

Akcję Woda dla Sudanu zainaugurowano pod koniec 2008 roku. Wtedy to do sklepów trafiły specjalne, zaprojektowane wspólnie przez Fundację i Cisowiankę, małe butelki wody mineralnej. Są one w całości dedykowane akcji. Oznacza to, że sięgając po charakterystyczną, opatrzoną logotypem PAH i motywami afrykańskimi małą butelkę Cisowianki możemy być pewni, że całość zysku z jej sprzedaży zostanie przekazana na rzecz budowy ujęć wodnych w Sudanie Południowym. Według szacunków Polskiej Akcji Humanitarnej zakup jednej butelki oznacza aż pięć litrów wody dla mieszkańców tego jednego z najuboższych regionów świata. Pierwsze studnie, które powstały z zebranych w ten sposób środków, już funkcjonują. Każdego dnia czystą i bezpieczną wodę czerpie z nich ponad pięć tysięcy osób.

Partnerem działań PAH i Cisowianki w Sudanie są telewizja TVN, firma reklamy zewnętrznej Clear Channel, National Geographic Channel, portal Onet.pl, Polskie Radio, Cogito oraz magazyn MaleMen.

Akcja Woda dla Sudanu wyróżniona została tytułem Kampanii Społecznej Roku 2009 przyznawanym przez Fundację Komunikacji Społecznej.

Dane dotyczące spotu:

  • Zdjęcia: materiały Polskiej Akcji Humanitarnej
  • Reżyseria: Grzegorz Kuczriszka
  • Muzyka: uczestnicy Mistrzowskich Warsztatów Interdyscyplinarnych, Agata Steczkowska, Paweł Steczkowski
  • Scenariusz: „Polskie Zdroje Sp. z o.o.” S.K.A.
  • Współautorzy scenariusza:  Filip Jasieński, Przemysław Słodkowski
  • Udźwiękowienie: Papryka Studio
  • Montaż: Futro Film
PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu