Grupa AXTONE dla kolei francuskich SNCF

przez | 02/12/2010

Grupa AXTONE – lider w produkcji urządzeń cięgłowo-zderznych do wagonów towarowych, pasażerskich, lokomotyw oraz pojazdów komunikacji miejskiej – pracuje nad autorskim projektem trzech elementów typu Crash: AX-BF1, AX-BF2 oraz AX-BF6. Nowe rozwiązania dedykowane są do pociągów osobowych wchodzących w skład taboru kolei francuskich SNCF.

Prace projektowe związane z zatwierdzeniem urządzeń AX-BF1 i AX-BF2, zlecone przez Bombardier Crespin, zakończą się jeszcze w 2010 roku. Międzynarodowa współpraca jest wynikiem umowy zawartej przez Grupę AXTONE z francuskim odbiorcą na okres 15 lat.

We wrześniu odbyły się testy zderzeniowe kabiny pociągu PHD dla kolei SNCF, wyposażonej w elementy Crash, produkowane przez firmę AXTONE. Zakończyły się one pełnym sukcesem – elementy Crash w zderzeniu z prędkością ok. 36 km/godz. zabezpieczyły kabinę przed uszkodzeniem i zostały dopuszczone do wyposażenia pociągów.

Innowacyjne rozwiązania wykorzystywane przez AXTONE – znacznie podnoszą bezpieczeństwo przewożonych osób i materiałów. Parametry techniczne urządzeń typu Crash produkowanych przez AXTONE, sprawiają, że posiadają one zdolność pochłaniania wyjątkowo dużej ilości energii, co jest ich znaczącą przewagą konstrukcyjną. Ich uniwersalność, umożliwiająca instalację we wszystkich typach pojazdów szynowych, przyczynia się do tego, że coraz więcej światowych producentów stosuje zderzaki typu Crash z oferty Grupy AXTONE.

„Opatentowana przez AXTONE, innowacyjna technologia posłużyła do wykonania prototypu zderzaka typu Crash, który pozytywnie przeszedł testy zderzne w niemieckim laboratorium badawczym. Dzięki systematycznie prowadzonym przez ekspertów oraz inżynierów Grupy AXTONE pracom koncepcyjnym, mamy możliwość wprowadzania na rynek nowych, autorskich i opatentowanych przez Grupę rozwiązań technologicznych. Priorytetem Axtone jest projektowanie i wdrażanie do powszechnego użytku elementów crash podnoszących bezpieczeństwo transportu kolejowego, zarówno towarowego, jak i pasażerskiego” – powiedział Marcin Kowalczyk, prezes zarządu Grupy AXTONE.

Doskonałe parametry zderzaków typu Crash, produkcji AXTONE, spełniają wymagania zawarte w przepisach RID (Regulamin dla międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych) oraz UIC 573 (Międzynarodowy Związek Kolei). Nakazują one zwiększenie bezpieczeństwa przewozu materiałów niebezpiecznych dla otoczenia. Zgodnie z tymi regulacjami, do 1 stycznia 2013 wszyscy europejscy przewoźnicy będą musieli wyposażyć cysterny służące do przewozu materiałów niebezpiecznych w zderzaki podnoszące bezpieczeństwo, zdolne do przejęcia znacznie większej ilości energii w przypadku kolizji niż zderzaki konwencjonalne.

Produkty AXTONE spełniają również wymagania normy europejskiej EN 15227, nakazującej stosowanie elementów Crash do wszystkich pojazdów pasażerskich i lokomotyw.

Współpraca z Bombardier Crespin jest efektem realizacji strategii biznesowej Grupy AXTONE, zakładającej dynamiczny rozwój na międzynarodowych rynkach. Nowe rozwiązania technologiczne, pozwalają z sukcesem reagować na pojawiające się zapotrzebowania rynku światowego, a produkty Grupy wyznaczają nowe standardy jakości. Grupa AXTONE, jest dostawcą, który oferuje kompleksową obsługę zderzaków, przejmując pełną odpowiedzialność za ich serwisowanie i logistykę. Ponadto, AXTONE realizuje usługi dedykowane, opracowane na potrzeby lub wspólnie z wiodącymi producentami taboru szynowego.