Marka procentuje – ranking sklepów internetowych Okazje.info i Opineo

przez | 30/11/2010

W tegorocznym rankingu sklepów internetowych Okazje.info i Opineo prowadzą sklepy, które postawiły na promocję własnej marki i wysoką jakość obsługi. Wśród laureatów znalazły się takie sklepy jak: Electro.pl, Morele.net, Zadowolenie.pl, eGaraż czy Multizakupy.

To już druga edycja raportu jednej z największych porównywarek cen i niezależnego serwisu opinii. W jego tworzeniu brano pod uwagę popularność sklepów, bogactwo asortymentu, ceny oraz jakość obsługi. W rankingu uwzględniono sklepy z ośmiu największych kategorii tematycznych, między innymi: Elektroniki, Komputerów, Domu i ogrodu, Zdrowia i urody oraz Motoryzacji. Przepisy na sukces są różne, jednak widać powoli rozwijający się trend kupowania wygodnie i bezpiecznie, a nie tylko – najtaniej.

– Szczególnie w przypadku elektroniki wyraźnie widać, że sklepom opłaca się inwestycja w markę. W czołówce rankingu znalazły się od dawna istniejące, duże sklepy, które odważnie promują się w sieci. Rozpoznawalność pozwoliła im wyprzedzić mniejsze sklepy z często tańszą ofertą. – mówi Milena Bakalarz z Okazje.info. Przywiązanie do konkretnego sklepu jest też mocno widoczne w kategoriach Odzież i obuwie oraz Książki.

Co ciekawe, jedynie w kategorii Sklepów specjalistycznych widać dominujący wpływ atrakcyjnych cen na pozycję sklepu w rankingu. Dla innych grup sklepów ważniejsze okazywały się – ilość oferowanych produktów oraz wysoka jakość obsługi. Zwłaszcza ta ostatnia mocno namieszała w rankingach. Średnia ocena z Opineo wynosiła dla wszystkich sklepów 8,34 pkt. Najlepsze oceny uzyskały sklepy z branż: Odzież i obuwie, Dom i ogród oraz Zdrowie i uroda.

Podobnie jak poprzednia edycja raport obejmuje roczne dane. Pod uwagę wzięto okres 09.2009-09.2010.