Od poniedziałku rusza book building BSC Drukarnia Opakowań

W poniedziałek, 29 listopada, rozpoczyna się book building w pierwszej publicznej ofercie akcji BSC Drukarnia Opakowań S.A. Budowanie księgi popytu potrwa do 1 grudnia, do g.14.00, natomiast zapisy na akcje będzie można składać pomiędzy 6 a 9 grudnia w punktach obsługi klienta Domu Maklerskiego IDMSA – oferującego akcje.

Spółka, która specjalizuje się w dostarczaniu opakowań z tektury i papieru dla dużych, międzynarodowych koncernów, chce pozyskać z emisji akcji 64,7 mln zł netto. Kapitał przeznaczy na rozwój usług w perspektywicznych segmentach rynku – opakowań farmaceutycznych oraz etykiet samoprzylepnych, a także dalszą rozbudowę zakładów oraz linii technologicznych.

– W tym tygodniu przeprowadziliśmy kilkudniową sesję spotkań w ramach road show, mamy także zaplanowaną serię rozmów z kolejnymi inwestorami instytucjonalnymi w najbliższym tygodniu. Dobrze oceniamy przebieg spotkań – inwestorzy zadają bardzo wnikliwe pytania, świadczące o tym, że skrupulatnie przestudiowali prospekt – mówi Janusz Schwark, prezes zarządu BSC Drukarnia Opakowań S.A.

W ramach pierwszej oferty publicznej inwestorzy będą mogli objąć 3 000 000 akcji nowej emisji serii H, reprezentujących 30,59% w podwyższonym kapitale zakładowym. W transzy inwestorów instytucjonalnych do objęcia zaoferowano 2 250 000 akcji, natomiast w transzy otwartej – 750 000 walorów. Cena emisyjna ustalona została w przedziale 17 do 23 zł za akcję.

Wg prognoz, na koniec 2010 roku zysk netto grupy kapitałowej sięgnie 14,1 mln zł, zwiększając się o 33,3 proc. w porównaniu do ubiegłorocznego wyniku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosą 101,1 mln zł, a EBITDA 23,9 mln zł, wzrastając odpowiednio o 21,2 proc. oraz 35 proc. Rentowność netto grupy zwiększy się z 12,7 proc. do 13,9 proc.

BSC Drukarnia Opakowań należy do ścisłej czołówki wśród dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku. Ponad 80% produkcji spółki trafia do znanych, światowych koncernów, m.in. Danone, Kraft Foods, Procter&Gamble, Beiersdorf, Diageo, McDonald’s czy KFC.

Głównymi odbiorcami są firmy z branży spożywczej i kosmetycznej, m.in. właściciele marek: Nivea, Gillette, Dove, Avon, Dr Irena Eris, Danone, Tchibo, czy Johnnie Walker. BSC jest jedynym dostawcą opakowań kartonowych dla firmy McDonald’s w Polsce.

W ramach współpracy z klientami, spółka zarządza całym procesem tworzenia i logistyki opakowań – począwszy od projektowania ich kształtu, przez produkcję, aż po zarządzanie magazynem.

Inwestorem strategicznym BSC jest firma Colorpack GmbH z Berlina, należąca do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc Packaging Group o 150-letnim doświadczeniu w branży. Colorpack posiada obecnie 50 proc. akcji spółki i głosów na WZA. Wśród znaczących akcjonariuszy BSC znajdują się także Janusz Schwark ­ – Prezes Zarządu oraz Arkadiusz Czysz – Wiceprezes Zarządu.

W skład grupy kapitałowej BSC Drukarni Opakowań wchodzi firma BSC Etykiety Sp. z o.o. – podmiot specjalizujący się w drukowaniu i składaniu ulotek oraz etykiet. Siedziba i zakłady Grupy Kapitałowej BSC znajdują się w Poznaniu.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu