Supernova Fund inwestuje na Ukrainie

Supernova Fund przejęła 15 proc. udziałów w ukraińskim lokalizatorze internetowym Mapia.ua oraz 20 proc. udziałów w Escape Mouse Interactive Media, interaktywnej agencji marketingowej z Kijowa.

Mapia.ua jest liderem ukraińskiego segmentu lokalizatorów internetowych. Miesięcznie ma ponad 2,5 mln odsłon i prawie 1 mln unikalnych użytkowników. Portal ma bardzo duży potencjał rozwoju ze względu na rosnącą liczbę użytkowników internetu na Ukrainie oraz brak bezpośrednich konkurentów. Escape Mouse Interactive Media jest jedną z pięciu najlepszych interaktywnych agencji marketingowych na Ukrainie i w 2009 roku odnotowała około 0,5 mln zł zysku.

Naszym zdaniem Ukraina jest jednym z najbardziej perspektywicznych rynków, jeśli chodzi o sektor technologiczny. W związku z liczbą mieszkańców, a także zmianami gospodarczymi, jakie zachodzą obecnie na Ukrainie, rynek ten ma olbrzymi potencjał rozwoju. Dlatego będziemy nadal mu się pilnie przyglądać i szukać okazji do kolejnych transakcji – mówi Łukasz Kręski, wiceprezes zarządu Supernova Fund.

Mapia.ua oraz Escape Mouse Interactive Media to już kolejne, po eSky.pl spółki z sektora technologicznego, w których udziały przejęła Supernova Fund. W związku z tą transakcją do Supernova Fund dołączył nowy partner zarządzający – Adam Wojacki, specjalista od rynków wschodnich.

Widzimy duży potencjał rozwoju portalu Mapia.ua. Uważamy, że dzięki planowanej w najbliższym czasie rozbudowie działu sprzedaży oraz podniesieniu jakości baz danych i map, przychody Mapia.ua będą dynamicznie wzrastały. Naszym zdaniem Escape Mouse Interactive Media może rosnąć w szybszym tempie niż ukraiński rynek reklamy internetowej. Potencjał zespołu pracowników oraz możliwość zaoferowania klientom kompleksowych usług (cross-selling) pozwalają wierzyć, że firma w najbliższych latach osiągnie bardzo dobre wyniki finansowe – uważa Adam Wojacki, partner zarządzający Supernova Fund.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu