10 lat rozwoju Empathy

Empathy – Internet Software House obchodzi 10-lecie działalności na rynku. Od momentu powstania firmy jej historia ściśle splatała się z rozwojem biznesowych zastosowań Internetu w Polsce.

Od założenia w 2000 roku firma przeszła drogę od agencji interaktywnej do internet software house’u, czyli wykonawcy dedykowanego oprogramowania tworzonego w oparciu o rozwiązania internetowe. Do kluczowych klientów spółki należą m.in. Tele-Fonika Kable, Polfactor SA, Avnet, Royal Canin, Partner XXI, Wydawnictwo Jagiellonia i Grupa Radiowa Agory.

– Za jeden z największych sukcesów Empathy uważam fakt, że zdecydowana większość klientów, którzy rozpoczęli z nami współpracę kontynuuje ją nieprzerwanie od lat – mówi Tomasz Wesołowski, CEO Empathy – Internet Software House.

Najważniejsze bieżące realizacje obejmują międzynarodowy projekt dla jednego z największych na świecie koncernów FMCG, system dla czołowej firmy z branży reklamy outdoorowej, system B2B dla producenta płytek ceramicznych oraz dwa innowacyjne start-upy.

W ciągu 10 lat istnienia firmy jej historia była ściśle związana z dynamicznie zmieniającymi się trendami w branży IT. Empathy zaczynało jako agencja interaktywna, ale w już w początkach lat ’00 przedsiębiorstwa zainteresowały się nie tylko marketingowymi zastosowaniami Internetu i zaczęły wdrażać złożone systemy webowe. Ważnym etapem w rozwoju firmy była realizacja w 2004 roku systemu IRIS, służącego ochronie meteorologicznej dróg, wdrożonego m.in. na autostradzie A4.

Równolegle cały czas ewoluował rynek e-commerce, a wraz z nim zmieniały się projekty Empathy – począwszy od sklepów internetowych, po realizowane obecnie dedykowane platformy integrowane z systemami ERP. Innym istotnym zjawiskiem ostatniego 10-lecia był trend Web 2.0, w który wpisuje się stworzony w 2007 roku portal społecznościowy Profeo. Wraz z rozwojem tzw. serwisów społecznościowych zmieniało się podejście do zarządzania relacjami z klientami – coraz popularniejsze stawały się webowe systemy CRM. O ile system stworzony dla Grupy Finansowej Premium był rozwiązaniem dostępnym tylko dla pracowników, to już system stworzony w 2009 roku dla Royal Canin Polska łączył funkcje CRM i programu lojalnościowego, do którego dostęp posiadają konsumenci. Rewolucja zaszła także w podejściu do treści w sieci. W 2008, gdy Empathy stworzyło portal Super Expressu niewielu wydawców myślało o pobieraniu opłat za dostęp do tekstów. Tymczasem zrealizowany już przełomem 2009 i 2010 roku portal Dziennika Polskiego w znacznym stopniu opiera się na przychodach pochodzących z opłat od czytelników.

W 2008 roku Empathy zaczęło promować termin internet software house, będący określeniem na firmę specjalizującą się w tworzeniu aplikacji internetowych.

– Zdecydowaliśmy się na ten krok, gdyż wśród tysięcy podmiotów na rynku, klientom nadal trudno znaleźć firmę posiadającą kompetencje niezbędne do projektowania i integrowania systemów webowych – wyjaśnia Tomasz Wesołowski, CEO Empathy.

Strategia na przyszłość zakłada umacnianie pozycji lidera rynku internet software house’ów. Rozwiązania webowe zyskują bowiem stale na popularności jako alternatywa dla tradycyjnych aplikacji desktopowych. M.in. z tego powodu, mimo trudności na rynku IT w minionych dwóch latach, Empathy rokrocznie notuje kilkudziesięcioprocentowy wzrost obrotów.

Aby podsumować i uczcić 10 lat obecności na rynku, 2 grudnia br. w Krakowie odbędzie się impreza urodzinowa Empathy. Wydarzenie to będzie także dobrą okazją do podziękowania klientom, partnerom i pracownikom firmy za wieloletnią udaną współpracę.

źródło/autor: Empathy – Internet Software House

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu