Nowa kampania wizerunkowa Poznania w Europie

Miasto Poznań ma nowy spot promocyjny. Film nakręcony przez Xawerego Żuławskiego będzie emitowany w dużych stacjach europejskich. Dzięki najnowszym technikom Poznań został ukazany w nowoczesny i dynamiczny sposób. Nowa wizytówka bardzo dobrze oddaje charakter miasta – otwartej europejskiej metropolii, oferującej komfortowe warunki do rozwinięcia ambicji zawodowych przy bogatej ofercie spędzenia czasu wolnego.

Do realizacji nowego spotu promocyjnego zaproszono utalentowanego reżysera młodego pokolenia Xawerego Żuławskiego, autora między innymi „Wojny polsko-ruskiej”. Żuławski spędził w helikopterze ponad 70 godzin kręcąc Poznań z lotu ptaka. Efektem pracy ekipy filmowej jest ponad 3-minutowy film ukazujący miasto w ujęciu kulturalnym, biznesowym, akademickim jak również rekreacyjnym. Zostały przygotowane trzy wersje 30 sek. oraz jedna 60 sek.

Poznań doczekał się profesjonalnego filmu promocyjnego, godnego światowych metropolii. Ten element pomoże Poznaniowi w spełnieniu jednego z założeń Strategii Promocji, czyli zaistnieniu Poznania w świadomości europejczyków, co jest szczególnie ważne w związku organizacją EURO 2012. Film w bardzo ciekawy sposób pokazuje, że każdy w Poznaniu zastanie „zachodnie” standardy: w biznesie, w infrastrukturze, nauce, edukacji, rozrywce, kulturze. Mimo relatywnie krótkiego czasu trwania klipu zdołaliśmy pokazać Poznań jako nowoczesną europejską metropolię, gdzie każdy może osiągnąć sukces. Jestem przekonany, że rozpoczynająca się kampania wizerunkowa miasta pozwoli Poznaniowi zaistnieć w świadomości jako prawdziwie europejskie miasto o najwyższych standardach w biznesie, edukacji i codziennym życiu. – argumentuje Prezydent Poznania, Ryszard Grobelny.

Poznań konsekwentnie i w zgodzie z dotychczasową komunikacją wzmacnia swój wizerunek miasta zdolnego do znajdywania najlepszych rozwiązań i to na światowym poziomie.

Poznań w europejskich telewizjach i na YouTube

Spot promocyjny wykorzystany zostanie już w listopadzie do zagranicznej kampanii promocyjnej w ogólnoeuropejskim paśmie CNN oraz w wybranych stacjach telewizyjnych w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Podczas dwóch tygodni kampanii wyświetlonych zostanie razem 1400 spotów. Start 16 listopada. Oprócz satelitarnej stacji CNN, na film Poznania będzie można trafić m.in. na niemieckim kanale VOX, hiszpańskich VIA i CNN+ czy angielskich Sky Sport, Sky News i CNBC.

Nowoczesna technika kręcenia zdjęć jest dowodem na profesjonalne podejście Poznania do realizacji zadań promocyjnych. Wykorzystanie CNN i innych europejskich telewizji ilustruje kluczową w marketingu konsekwencję, która zdecydowanie wyróżnia Poznań na tle pozostałych miast polskich.

Film oglądać można również na oficjalnym kanale miasta w serwisie YouTube – www.youtube.com/poznanpl. W pierwszy weekend klip obejrzało ponad 70 tysięcy internautów. Wkrótce na kanale pojawią się także krótsze wersje spotu.