Emperia dynamicznie rozwija sieć Stokrotek

Grupa Handlowa Emperia dynamicznie rozwija dywizję Supermarketów, w której skład wchodzą sklepy Stokrotka i Delima. W dniu 13 listopada otwarto kolejny sklep pod szyldem Stokrotka w Lublinie. Jest to już 38 placówka tej sieci w województwie lubelskim i 177 sklep w kraju. W ciągu ostatnich 2 miesięcy rozpoczęły działalność w sumie 4 sklepy tej sieci: w Bydgoszczy, Chełmie, Chełmnie i Lublinie.

Plany na 2010 rok zakładają otwarcie 23 nowych lokalizacji pod szyldem Stokrotka, z czego blisko połowa będzie usytuowana miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Nowa Stokrotka w Lublinie ma powierzchnię 1600 m2, z czego 1000 m2 przeznaczonych jest na supermarket, a pozostałą przestrzeń zajmuje 11 najemców. Jest zlokalizowana na osiedlu „Felin”, które liczy około 6000 mieszkańców. W pobliżu znajdują się także dwa domy studenckie. Placówka powstała od podstaw, na niezabudowanej wcześniej działce.

„Dynamicznie zwiększamy liczbę placówek w całym kraju. Stawiamy zarówno na rozwój organiczny, ale bazujemy także na przejęciach lokalnych sklepów. W naszym działaniu kierujemy się zasadami solidarności i uczciwości kupieckiej. Priorytetem dla nas są długotrwałe, partnerskie relacje handlowe. Od 2011 planujemy dodatkową intensyfikację działań – chcemy otwierać 40-50 sklepów rocznie” – powiedział Artur Kawa, prezes Emperia Holding SA.

Następne otwarcia sklepów Stokrotka planowane są we Wrocławiu i Sokołowie Podlaskim. Obecnie sieć pozyskała już 17 nowych lokalizacji pod swoje placówki, a kolejne 9 zostanie sfinalizowanych do końca listopada. Spółka planuje zamknąć rok z minimum 23 nowo otwartymi sklepami. Stokrotka konsekwentnie rozwija sieć przez budowę mini galerii osiedlowych, zakup bądź najem lokali handlowych, czy też jako strategiczny najemca w dużych galeriach handlowych.

Stokrotka Sp. z o.o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Spółka jest właścicielem sieci 177 supermarketów Stokrotka oraz 8 delikatesów Delima. Stokrotka to spółka z całkowicie polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego.

Zgodnie ze strategią grupy na lata 2010-2012 Emperia Holding zostanie podzielona na komplementarne wobec siebie dywizje biznesowe W pierwszej kolejności powstaną dwa podmioty: Grupa Dystrybucyjna Tradis oraz Dywizja Supermarketów (z wydzielonym nieruchomościowym funduszem inwestycyjnym).

Supermarkety Stokrotka to sklepy, w których nawet najbardziej wymagający klienci znajdą asortyment spełniający ich potrzeby. Są to placówki o wielkości od 500 do 1400 m2. Oferta sklepów obejmuje nawet do 10.000 pozycji asortymentowych, wśród których znaleźć można bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz ciekawą ofertę alkoholi i win z całego świata. W supermarketach Stokrotka i Delima dostępne są także produkty lokalne, pochodzące od regionalnych dostawców oraz marki własne. Wysoki poziom obsługi w każdej z placówek dostosowany jest do potrzeb nowoczesnego handlu.

Sklepy należące do Stokrotka Sp z o.o. – Stokrotka i Delima – zlokalizowane są na osiedlach mieszkalnych, w centrach miast i ciągach pieszych. Wśród nich znajdują się zarówno tradycyjne placówki, jak i lokalne centra handlowe.

Obecnie spółka koncentruje się na dalszym rozwoju działalności i rozpoczyna przygotowania do planowanego na 2013 rok wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych. Dołączenie do prestiżowego grona spółek giełdowych zapewni Stokrotce pełną transparentność i podwyższy jej zdolność akwizycyjną. Pozwoli także na uzyskanie realnej wartości ekonomicznej firmy. Kolejnym krokiem – prowadzącym do upublicznienia – będzie transformacja firmy w Spółkę Akcyjną.