Emperia przejmuje sieć drogerii Koliber

Grupa Dystrybucyjna Tradis – należąca do Grupy Handlowej Emperia – zrealizowała zakup 100% udziałów franczyzowej sieci drogerii Koliber, działającej na terenie południowo-zachodniej Polski. Dotychczas Grupa Tradis działała w tym segmencie FMCG głównie jako dystrybutor towarów chemiczno-kosmetycznych. Spółka planuje intensywny rozwój organiczny sieci Koliber oraz kolejne przejęcia zarówno na rynku drogerii, jak i sieci spożywczych. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Sieć Koliber działa na terenie województw śląskiego, małopolskiego i opolskiego. Powstała w 2000 roku z inicjatywy grupy niezależnych kupców, specjalizujących się w handlu kosmetykami i artykułami gospodarstwa domowego. Obecnie sieć liczy 64 placówki, a jej średnie roczne obroty brutto wynoszą 51 mln złotych. Głównym dostawcą sklepów Koliber jest hurtownia AMBRA należąca do Grupy Handlowej Emperia.

„Drogerie Koliber doskonale pasują do struktury Grupy Emperia. Zakupem tej spółki było zainteresowanych wiele podmiotów z branży. Cieszymy się, że zarząd tej sieci zdecydował się na współpracę właśnie z nami. Nie mam wątpliwości, że dokonali najlepszego wyboru z możliwych” – powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding SA.

Grupa Handlowa Emperia już od 2009 roku w swojej działalności dynamicznie rozwija segment chemiczno-kosmetyczny. Pierwszym krokiem w kierunku umocnienia pozycji Emperii w tym obszarze rynku było przejęcie spółki Ambra – wiodącego dystrybutora chemii gospodarczej i kosmetyków. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu i nowoczesnemu systemowi IT Ambra stała się jednym z najważniejszych partnerów dla kluczowych producentów oraz koncernów branży chemicznej i kosmetycznej działających na polskim rynku. Spółka dysponuje zapleczem magazynowym o powierzchni ponad 1500 m2, działającym w systemie wysokiego składowania. W swojej ofercie posiada 12 tysięcy pozycji asortymentowych.

„Mamy ambitne plany rozwoju Grupy Dystrybucyjnej Tradis i konsekwentnie szukamy atrakcyjnych możliwości inwestycyjnych. Biorąc po uwagę stale poszerzaną ofertę chemiczno-kosmetyczną oraz wysoką jakość usług oferowanych przez Tradis na terenie całego kraju, z pełnym przekonaniem twierdzę, że jesteśmy dobrym partnerem dla polskich drogerii. Szeroki asortyment towarów, atrakcyjne warunki handlowe, nowoczesne systemy IT, niezawodna i tania logistyka czynią z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wiodącego partnera handlowego dla wszystkich polskich sklepów” – powiedział Dariusz Kalinowski, członek zarządu Tradis.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu