Microsoft zapowiada wprowadzenie na rynek nowego pakietu usług internetowych pod nazwą Microsoft Office 365

Nowy zestaw narzędzi, w postaci zawsze aktualnych usług dostępnych w chmurze obliczeniowej pomoże zintegrować pakiet Office, usługi SharePoint Online, Exchange Online i Lync Online.

Office 365 to specjalnie przygotowana oferta, która będzie łatwo dostępna i pozwoli na korzystanie z szerokiej gamy rozwiązań firmy Microsoft, zwiększających wydajność biznesową dzięki usługom w chmurze. Korzystając z Office 365, ludzie będą mogli współpracować ze sobą w nieskomplikowany i bezpieczny sposób, w dowolnym miejscu, z użyciem praktycznie dowolnego urządzenia, w obrębie swojej firmy i poza nią. Wraz z dzisiejszą zapowiedzią, Microsoft udostępnia limitowany program testowy Office 365 w wersji beta w trzynastu krajach (Francja, Hiszpania, Hong Kong, Irlandia, Japonia, Kanada, Meksyk, Niemcy, Puerto Rico, Singapur, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania i Włochy.)

Office 365 został stworzony w oparciu o doświadczenia firmy w dostarczaniu usług opartych na chmurze obliczeniowej, począwszy od pierwszej na rynku poczty e-mail obsługiwanej przez przeglądarkę, po oferowane obecnie usługi Business Productivity Online Suite (BPOS), Office Live Small Business oraz Live@edu. Rozpoczęcie pracy z usługami dostępnymi z chmury przy pomocy Office 365 oznacza, że użytkownicy nie będą musieli zmieniać swojego stylu pracy.

Office 365 jest kompatybilny z większością popularnych przeglądarek, smartfonów oraz najbardziej popularnych aplikacji komputerowych.

„Office 365 jest najlepszym rozwiązaniem zwiększającym produktywność i dostępnym z poziomu chmury,” – powiedział Kurt DelBene, prezes Office Division w firmie Microsoft. – „Dzięki Office 365 lokalna piekarnia może po raz pierwszy skorzystać z zaawansowanego oprogramowania i usług, a międzynarodowe przedsiębiorstwo farmaceutyczne może obniżyć koszty i w prosty sposób pozostawać na bieżąco z najnowszymi innowacjami. Ludzie mogą skupić się na swojej pracy, podczas gdy my i nasi partnerzy zadbamy o technologię”.

Przy pracach nad Office 365, Microsoft ściśle współpracował ze swoimi obecnymi klientami.

Dzięki temu oferowane usługi zostały tak zaprojektowane, aby zaspokajały potrzeby szerokiego kręgu klientów.

Office 365 dla jednoosobowych oraz małych firm zatrudniających nie więcej niż 25 pracowników oferowany będzie w zestawie z Office Web Applications, usługami Exchange Online, SharePoint Online, Lync Online oraz zewnętrzną stroną internetową. Gotowość do pracy ma osiągać w zaledwie 15 minut, a wszystko to za cenę 6 dolarów miesięcznie od jednego użytkownika.

„Dla małego przedsiębiorstwa Union jest znakomitym rozwiązaniem, szczególnie na początek jego działalności,” – powiedział Rob Nichols, prezes spółki Allovus Design zajmującej się grafiką i projektowaniem, będący doradcą Microsoft ds. Office 365. – „Od samego początku możemy pracować z wykorzystaniem tych samych narzędzi, co duże firmy”.

Office 365 oferuje szeroką gamę rozwiązań dla średnich i dużych firm, jak również dla organizacji rządowych, w cenie już od 2 dolarów miesięcznie za jednego użytkownika za podstawową usługę e-mail. Wraz z wprowadzeniem na rynek Office 365, obecni użytkownicy usług online – Business Productivity Online Suite mogą otrzymać uaktualnione wersje usług SharePoint Online, Exchange Online oraz Lync Online, jak również nowe narzędzia administracyjne oraz możliwość łatwiejszego logowania i dzielenia się zabezpieczoną zawartością ze swoimi partnerami biznesowymi.

Office 365 pozwala również na otrzymanie oprogramowania komputerowego Office Professional Plus na zasadach subskrypcji. Jest to pierwszy taki przypadek w historii. Za 24 dolary miesięcznie od jednego użytkownika, firmy mogą otrzymać oprogramowanie Office Professional Plus, wraz z e-mailem, pocztą głosową, aplikacjami do networkingu oraz przesyłania błyskawicznych wiadomości, portalami internetowymi, ekstranetem, aplikacjami do konferencji głosowych, wideo oraz internetowych, telefonicznym całodobowym wsparciem technicznym i wieloma innymi udogodnieniami.

Dla Microsoft oraz partnerów firmy, Office 365 stwarza nowe możliwości rozwoju. Jest to możliwe dzięki dotarciu do większej liczby klientów i przedsiębiorców, jak również zaspokajaniu większej gamy potrzeb biznesowych związanych z IT – przy jednoczesnym obniżaniu kosztów ponoszonych przez klientów.

Dostępność produktu

Microsoft we współpracy z kilkoma tysiącami firm i organizacji w trzynastu krajach rozpoczyna testy Office 365, aby w przyszłym roku uczynić usługę dostępną na terenie 40 krajów.

Nieco później, Office 365 zostanie rozbudowany i docelowo będzie obsługiwał usługę Microsoft Dynamics CRM Online. Dzięki temu organizacje wszystkich rodzajów i rozmiarów będą mogły w pełni korzystać z produktywności biznesowej zapewnianej przez firmę Microsoft. Dodatkowo, w przyszłym roku na rynku pojawi się również Microsoft Office 365 dla edukacji, który wyposaży studentów, placówki oświatowe oraz pracowników szkół w potężną technologię zaprojektowaną specjalnie pod kątem ich potrzeb.

Więcej informacji o usłudze Office 365 znajduje się na stronie www.office365.com. Informacje na temat Office 365 będą również dostępne na kanałach prowadzonych przez Microsoft w serwisach Twitter (@Office 365) lub Facebook (Office 365).

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu