Radio w III kwartale: dużo wyższy czas słuchania

Średni czas słuchania radia w III kwartale br. wyniósł 279 minut dziennie. To o 14 minut więcej niż w drugim kwartale. Rośnie też zasięg dzienny radia, czyli liczba osób, które choć raz dziennie włączają radio.

Miesiące letnie to tradycyjnie najlepszy czas dla radia. Właśnie w czasie wakacji, podczas urlopów, najbardziej dostrzegalne są wszystkie przewagi tego medium nad innymi. Przede wszystkim dostęp do niego jest nieograniczony – wystarczy najprostszy odbiornik radiowy, telefon komórkowy czy odtwarzacz mp3, by w każdym miejscu mieć dostęp do co najmniej kilku, a często do kilkunastu czy kilkudziesięciu rozgłośni.

Radio może towarzyszyć na plaży, podczas górskich wycieczek, nad jeziorem. Jest obecne również w tych miejscach, w których postawienie telewizora czy komputera jest po prostu niemożliwe. Dlatego właśnie w czasie wakacji rośnie zasięg radia i średni czas słuchania.

W III kwartale średni czas słuchania wzrósł we wszystkich grupach wiekowych. Najbardziej – wśród najmłodszych słuchaczy, w wieku 15-24 lat, gdzie wyniósł 236 minut – aż o 20 minut więcej niż w drugim kwartale br. Osoby w wieku 25-39 lat słuchały radia najdłużej – średnio 297 minut (10 minut dłużej). Słuchacze w wieku 40-59 lat spędzali przy odbiorniku 289 minut (wzrost o 13 minut), a w wieku 60-75 lat – 272 minuty (wzrost o 17 minut).

Nieznacznie wzrósł też zasięg radia. W III kwartale wyniósł on 77,9 proc., co oznacza, że codziennie radia słuchało 23,5 mln osób w wieku 15-75 lat. W II kwartale ten wskaźnik wyniósł 77,2 proc.

Zasięg w III kwartale w poszczególnych grupach wiekowych wyniósł: 15-24 lat – 79,6 proc., 25-39 lat – 83 proc., 40-59 lat – 76,7 proc., 60-75 lat – 69,7 proc.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu