Przejdź do treści

Powstało ogólnopolskie pogotowie komputerowe

Wystartowała ogólnopolska sieć pogotowia komputerowego PCDOC. Po 2 miesiącach istnienia jej twórcy uruchomili oddziały w 7 miastach i planują ekspansje na 10 kolejnych. Nowa marka działa na zasadzie franczyzy. Jej pracownicy w pierwszych tygodniach od startu naprawili już 3 tys. komputerów.

Jak wynika z badań przeprowadzonych w kwietniu 2010 roku przez CBOS, 66 proc. dorosłych Polaków posiada w domu komputer, a ponad połowa z nich korzysta z niego codziennie.

– Wielu z tych użytkowników potrzebuje pomocy nawet przy najprostszych czynnościach, takich jak reinstalacja systemu, pozbycie się wirusów czy odzyskiwanie danych – mówi  Maciej Białek, Prezes Zarządu PCDOC. – Dlatego stworzyliśmy PCDOC. W ten sposób wypełnimy lukę na rynku, który do tej pory zdominowany był przez tysiące małych graczy – dodaje.

Specjaliści z pogotowia zajmują się głównie najprostszymi problemami użytkowników. Stawiają na nogi zawirusowany system, instalują i konfigurują sprzęt oraz oprogramowanie, zajmują się konfiguracją sieci. Pomogą jednak również w przypadku poważniejszych awarii. Sieć zajmuje się także obsługą informatyczną firm.

Oddziały sieci znajdują się w Bydgoszczy, Lublinie, Mielcu, Krakowie, Trójmieście i Wrocławiu. Założyciele PCDOC planują do końca roku mieć swoje ośrodki w 17 miastach w całym kraju, m.in. w Poznaniu, Warszawie i Białymstoku. Po uruchomieniu nowych oddziałów roczny przychód całej sieci powinien wynieść ok. 2 mln zł.

Założycielem sieci pogotowia komputerowego PCDOC jest Xi Investment Sp z .o.o.. Spółka ma na koncie kilka projektów internetowych, takich jak portal o geolokalizacji GPS24.pl, system wzajemnej promocji e-sklepów PromoRing.pl oraz sklep z fototapetami pixers.pl.