Symetria wprowadziła UserZoom – platformę do badań użyteczności online

UserZoom to innowacyjna aplikacja służąca do prowadzenia badań użyteczności online. Oferuje możliwości definiowania różnych typów zadań, które badani wykonują w naturalnym środowisku, przy użyciu własnych komputerów.

Badania użyteczności online są powszechnie stosowaną techniką na świecie. Umożliwiają zbadanie bardzo dużej ilości osób, w krótkim czasie, co znacznie zaoszczędza środki finansowe klienta. Użytkownicy są zapraszani do wzięcia udziału w badaniu poprzez odwiedzenie serwisu, co pozwala na badanie nawet kilkuset osób jednocześnie.

„Zalety platformy sprawiły, że zdecydowaliśmy się ją wprowadzić do Polski. Coraz większa popularność narzędzia za granicą pozwoliła nam zdobyć pewność, że zainteresowanie nim będzie wzrastać, także w naszym kraju. Platforma pozwala na realizowanie badań na dużych próbach badawczych, które są silnym czynnikiem w procesach decyzyjnych.”  – komentuje Piotr Jardanowski – szef działu badawczego Symetrii.

UserZoom umożliwia badanie serwisu na wiele sposobów. Pozwala na obserwację ścieżki przemieszczania się użytkowników, generowanie map cieplnych kliknięć czy wykresów z podsumowaniem wyników. Procedura obejmuje zazwyczaj odpowiedzi na pytania kwestionariuszowe i wykonanie kilku krótkich zadań w obrębie serwisu.

Klient musi określić tylko, jakie części serwisu chce poddać analizie. Specjalnie przygotowane badanie zostaje uruchomione na stronie internetowej i trwa samoczynne zbieranie wyników. Reszta obejmuje analizę zebranych danych oraz przygotowanie eksperckiego raportu, który podsumowuje wyniki.

UserZoom jest jedną z największych innowacji w świecie zdalnych badań użyteczności. Istnieje od 8 lat i jest liderem w branży. Dzisiejszy rynek online jest wysoce konkurencyjny, dlatego korzystanie z tradycyjnych metod badawczych często nie wystarcza. Przeprowadzanie badań za pomocą Internetu pozwala na zrobienie kroku dalej, poznanie opinii szerszej i rozproszonej geograficznie grupy badawczej.

Agencja Symetria specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w Internecie. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wykonują wdrożenia dla największych polskich firm. Z usług firmy korzystali m.in. Volkswagen, BZ WBK, Telekomunikacja Polska, Era, Orange, Wirtualna Polska, TVP, Nestle, Hochland, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Firma jest członkiem UX Alliance, międzynarodowego stowarzyszenia zajmującego się badaniami użyteczności.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu