Jak skutecznie wykorzystać Augmentem Reality w marketingu – Raport Adv.pl

Agencja interaktywna Adv.pl wydała właśnie raport na temat wykorzystania technologii Augmented Reality w marketingu.

Adv.pl, która rok temu wprowadziła zaawansowane rozwiązania Augmented Reality (rozszerzona rzeczywistość) na polski rynek, wydaje raport poświęcony zastosowaniu tej technologii w szeroko rozumianych aktywnościach marketingowych. Opracowanie pt. „Augmented Reality w natarciu” dedykowane jest marketerom, dziennikarzom, blogerom oraz wszystkim osobom zainteresowanym rozwojem innowacyjnych trendów marketingowych. Raport dostępny jest na stronie: www.rozszerzona-rzeczywistosc.adv.pl.

„Wszyscy oczekują konkretnej definicji technologii AR, jej roli wśród obowiązujących trendów, ale przede wszystkim odpowiedzi na pytanie: jak ją zmonetyzować? A przecież mobile czy social media to też kiedyś były tylko trendy. Największe marki: Audi, GM, McDonald’s, Coca-Cola czy Paramount Studios wykorzystały już AR i skutecznie wdrażają kolejne rozwiązania” – mówi Magdalena Surowiec, CEO w Adv.pl.

Przewiduje się, że głównie dzięki działaniom z zakresu technologii mobilnych, wartość rynku AR wzrośnie do 714 mln dolarów do roku 2014. Sukcesu aplikacji AR w tym segmencie należy dopatrywać się w rosnącym znaczeniu telefonów komórkowych w codziennym życiu. Optymizmem napawają również statystyki mówiące o dużej ilości użytkowników posiadających smartphone’y umożliwiające korzystanie z aplikacji AR: w 2009 roku sprzedano w Polsce ponad milion urządzeń tego typu.

„Osoby korzystające z telefonów firmy Apple mogą pobrać obecnie około 400 aplikacji wykorzystujących AR. Aplikacje te bazują głównie na geolokalizacji oraz funkcji kompas. Dzięki nim właścicielowi smartphone’a serwowane są informacje np. o najbliższej stacji metra, restauracji czy nieruchomości na sprzedaż” – dodaje Przemysław Pawlak, Video & Motion Production Manager w Adv.pl, który w agencji zarządzał wdrożeniami Augmented Reality dla takich marek jak Volvo, Bosch czy Pepsi.

Roport “Augmented Reality w natarciu” został objęty patronatem: GoldenLine.pl, Mediarun.pl, ePR.pl, miesięczników Trade Marketer oraz Marketing w Praktyce.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu