Projekt „Znaki” alternate reality game zrealizowany przez Saatchi & Saatchi Digital dla gry Alan Wake Microsoftu trafił na shortlistę festiwalu Golden Drum i w finale będzie walczył o nagrodę w kategorii interactive.
Alternate reality game to nietypowa forma promocji łącząca rozwiązania digital i ambient. Agencja interaktywna należąca do grupy Saatchi & Saatchi zrealizowała ją w ramach promocji launchu nowej gry „Alan Wake” wydanej w tym roku na konsolę XBOX 360.
Zadaniem agencji było stworzenie niestandardowej akcji marketingowej mającej na celu wypromowanie nowej gry Alan Wake – ekskluzywnego tytułu XBOX 360, będącego thrillerem psychologicznym. Dodatkowym zadaniem było zwiększenie świadomości usług Microsoftu – platformy Windows Live, a przede wszystkim Skydrive, internetowego umożliwiającego dzielenie się danymi w sieci.
Promocja nowej gry miała być angażująca i zawierać w sobie element zaskoczenia, dlatego Microsoft zdecydował się na innowacyjną formę komunikacji – Alternate Reality Game [ARG]. ARG to tocząca się w czasie rzeczywistym, interaktywna gra, której główną osią jest historia opowiadana za pośrednictwem wielu mediów (strony, blogi, profile społecznościowe, komunikatory, mobile, eventy w rzeczywistości), której integralną częścią są jej uczestnicy – gracze biorący wspólnie udział w składających się na fabułę wydarzeniach, mający na nią wpływ poprzez rozwiązywanie zagadek i kontakt z głównymi bohaterami zabawy.
Jedyną formą promocji akcji było partnerstwo z dwoma serwisami dla graczy. Nie wykorzystano tradycyjnej kampanii mediowej. Dzięki umiejętnie opowiedzianej, wciągającej historii nastąpił bardzo ciekawy dialog z grupą docelową, czyli polskimi graczami.
Case video: www.projectarg.pl
Opis case’u: http://www.gadzinowski.pl/alternate-reality-game-dla-gry-alan-wake-na-konsole-xbox-360/
- Account Team: Kacper Kłos (Project Leader)
- Dyrektor Kreatywny: Jakub Kempny
- Team Kreatywny: Jakub Kempny (Art Director), Michał Pawłowski (Copywriter)
- Przedstawiciel klienta: Jakub Mirski