Kanlux ukończył wdrożenie systemu wysokiej dostępności opartego na Oracle GoldenGate

Nagła awaria, błąd użytkownika, zniszczenie sprzętu? Firma Kanlux, krajowy lider w branży artykułów oświetleniowych, zabezpieczyła się przed utratą ważnych danych biznesowych. W śląskiej centrali Kanluxu krakowska spółka GridwiseTech zakończyła wdrożenie systemu wysokiej dostępności, opartego na technologii Oracle GoldenGate.

Głównym elementem wdrożonego systemu jest mechanizm integracji danych w czasie rzeczywistym, wykorzystujący produkt Oracle GoldenGate. Mechanizm ten umożliwia utrzymywanie wszystkich ważnych danych biznesowych w kilku lokalizacjach jednocześnie, przy czym każda zmiana dokonana w jednym miejscu jest natychmiast aktualizowana w pozostałych. 

W rezultacie, podczas nagłej awarii systemu podstawowego, jego funkcjonalność natychmiast przejmuje system zapasowy, dzięki czemu awarie są praktycznie niezauważalne dla użytkowników. Podobnie, wszystkie czynności serwisowe dla aplikacji można wykonywać bez konieczności wyłączania którejkolwiek z części składowych, czyli bez przerw technicznych.

Wdrożone rozwiązanie integruje wszystkie najważniejsze systemy informatyczne firmy Kanlux, w tym korporacyjny system ERP, hurtownię danych i raporty OLAP oraz systemy innych spółek wchodzących w skład grupy KPE. Oracle GoldenGate umożliwił tym firmom konsolidację zasobów informatycznych, gwarantując ciągłość pracy użytkownikom wszystkich firmowych aplikacji. 

„Nikt z nas nie ma czasu na zabawę z systemem – on po prostu ma działać” – podkreśla Bartosz Ceglarski, prezes firmy Kanlux. „Handlowcy nie mogą czekać kilka minut z wystawieniem oferty, może akurat są u klienta? Zarząd codziennie, na bieżąco, analizuje przekroje sprzedaży według regionu, sprzedawcy i produktu. No i coś, z czego jesteśmy szczególnie dumni: proces obsługi klienta, obejmujący zamówienie, dostawę, nawet reklamacje, jest realizowany natychmiast. Sprawna infrastruktura IT pozostaje tak naprawdę niezauważalna dla użytkowników i tak powinno zostać.”

„Firma Kanlux zdecydowała się na instalację zaawansowanego rozwiązania, będącego autorskim opracowaniem firmy GridwiseTech, opartym na technologii Oracle GoldenGate” – mówi Paweł Płaszczak, prezes GridwiseTech. „Poniesiona raz inwestycja w system wysokiej dostępności, daje gwarancję wysokiej jakości usług we wszystkich spółkach grupy jednocześnie. Zastosowany tutaj system integracji danych w czasie rzeczywistym, oparty na renomowanej technologii z portfolio Oracle, jest od lat stosowany z powodzeniem w amerykańskich bankach i przedsiębiorstwach. Kanlux jako jedna z niewielu firm w Polsce może pochwalić się takim rozwiązaniem”.

źródło/autor: Kanlux

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu