Witamy w świecie Vectry

Kampania „Witamy w świecie Vectry” przeprowadzona została przez operatora sieci Vectra w ostatnich miesiącach 2009. Jej podstawowym celem było wprowadzenie marki na rynek warszawski oraz w skali ogólnopolskiej budowa  jej wizerunku jako nowoczesnej, a jednocześnie ciepłej, bliskiej i przyjaznej użytkownikowi. Autorom kampanii przyświecało założenie, że tak jak Vectra wyróżnia się na tle innych operatorów kablowych, tak i kampania reklamowa nie powinna powielać utartych schematów. Postanowiono zatem przełamać  kreowany do tej pory statyczny obraz sieci kablowej i odważnie korzystać z niestandardowej kreacji, pokazującej „technologię, którą można pokochać”.

Zgodnie z założeniami przygotowano brief i zaproszono do przetargu  agencje kreatywne, z których ostatecznie wybrano propozycję BBDO. Autorzy zwycięskiej koncepcji zaproponowali stworzenie postaci uosabiającej markę Vectra – będącej jednocześnie przyjazną, jak i posiadającą atrybuty nowoczesności.

W trakcie działań użyto całej gamy nośników reklamowych: między innymi gigantycznej siatki zawieszonej na warszawskim hotelu Metropol oraz billboardów, które wyposażone zostały w system podświetlania, umożliwiający animację oczu bohatera marki. Wykorzystano także reklamy telewizyjne, bannery na najważniejszych polskich portalach internetowych,  a także mniej standardowe formy ekspozycji: spoty emitowane na ekranach telewizorów w sieciach sklepów AGD czy specjalne zawieszki umieszczane na klamkach mieszkań, które wzbudziły największe zainteresowanie najmłodszych adresatów przekazu reklamowego. Krótko po rozpoczęciu ich dystrybucji okazało się, że kartonowa figurka bohatera marki wzbudza wielkie zainteresowanie dzieci, które w efekcie zdejmują zawieszki z klamek i wykorzystują je jako maskotki. Brakujące materiały bardzo szybko zostały uzupełnione, a dla Vectry był to najlepszy sygnał, że wykreowana postać rzeczywiście wzbudza sympatię a także… chęć posiadania.

Efekt ten dobrze widać było także na Facebookowym profilu marki, który uruchomiony został jako wsparcie działań reklamowych. W trakcie trwania kampanii prowadzono na nim konkursy oraz umieszczano animacje skierowane do fanów Vectry. Zamieszczano także bieżące informacje na temat przebiegu kampanii, przedstawiano wizualizacje plakatów, a także spoty telewizyjne jeszcze przed ich emisją w mediach. Użytkownicy profilu chętnie wymieniali się uwagami na temat Vectry, a także dopytywali o harmonogram wprowadzenia sieci w ich okolicy.

Działania medialne trwały 4 miesiące, od września do grudnia 2009 r. Zgodnie z założeniami, kampania skutecznie wsparła wprowadzenie marki Vectra na rynek stołeczny, a w skali całego kraju przyczyniła się do budowy wizerunku sieci nowoczesnej i przyjaznej. Badania opinii wykonane po zakończeniu działań wykazały, iż na skutek kampanii w znaczącym stopniu wzrosła świadomość marki oraz że wizerunek wykreowany dzięki tej platformie komunikacyjnej, jest zgodny ze strategią marki. Na kluczowym rynku – warszawskim – kampania  pozwoliła Vectrze zaistnieć w świadomości ogromnej rzeszy potencjalnych klientów.

Postać bohatera marki Vectra została zaprojektowana z myślą o stworzeniu spójnej platformy, która będzie mogła być wykorzystywana w kolejnych działaniach komunikacyjnych. Pozytywne przyjęcie bohatera marki oraz silne skojarzenie postaci z usługami Vectry – telewizją, internetem i telefonem utwierdziły autorów kampanii w przekonaniu, iż cel ten został osiągnięty. W 2010 roku postać była elementem m.in. działań wspierających usługę Internetu szerokopasmowego FLASHNET oraz bezprzewodowego dostępu do sieci. Jak przyznają autorzy kampanii, wirtualny bohater jest dużo bardziej elastyczny niż jakakolwiek inna, „realna” twarz kampanii, a dzięki temu bez problemu może być wykorzystywany w całym spektrum działań promocyjnych.

źródło/autor: Vectra

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu