Kampania reklamowa Vectry nagrodzona w konkursie Creative Awards Program CTAM Europe

Kampania „Zapraszamy do świata Vectry” zajęła trzecie miejsce w konkursie Creative Awards Program organizacji Cable and Telecomunications Association for Marketing Europe. W plebiscycie tym wyróżniane są najlepsze i najbardziej kreatywne kampanie reklamowe operatorów sieci telekomunikacyjnych i kablowych z całej Europy.

23 września w Budapeszcie odbyło się uroczyste wręczenie nagród Creative Awards Program, konkursu organizowanego przez stowarzyszenie europejskich operatorów kablowych i telekomunikacyjnych CTAM Europe. W kategorii Brand Image and Positioning nagrodę Bronze Award zdobyła kampania „Zapraszamy do świata Vectry”, którą ogólnopolski operator telekomunikacyjny Vectra przeprowadził pod koniec 2009 roku.

Członkowie jury konkursowego zwrócili uwagę na innowacyjny charakter działań reklamowych: użycie niestandardowych nośników, a przede wszystkim stworzenie bohatera marki, postaci która uosabia atrybuty firmy Vectra, jest zarazem nowoczesna i ciepła, bliska, zachęca adresatów przekazu do zaproszenia marki do domu – skorzystania z usług oferowanych przez sieć operatora.

Planując kampanię chcieliśmy wyraźnie wyróżnić się na rynku oraz rozpocząć nowy rozdział w budowaniu wizerunku marki. Vectra to sieć wyróżniająca się pod względem nowoczesnej technologii oraz wysokiej jakości obsługi klienta. Pragnęliśmy, by kampania reklamowa oddawała te zalety i bardzo cieszymy się, że cel ten udało się osiągnąć. Docenienie kampanii „Witamy w świecie Vectry” przez europejskich ekspertów naszej branży to dla nas powód do ogromnej satysfakcji – powiedziała Agnieszka Górska, Dyrektor Marketingu Vectry.

Jak pokazały badania rynku przeprowadzone po zakończeniu kampanii, postać bohatera marki została bardzo dobrze przyjęta przez jej adresatów. Przez 4 miesiące komunikacji reklamowej autorom działań udało się wytworzyć silne skojarzenie między maskotką Vectry a jej realnym odpowiednikiem – operatorem telekomunikacyjnym. W kolejnych miesiącach charakterystyczna biała postać stała się bohaterem kolejnych działań reklamowych operatora: uczestniczyła w promocji szerokopasmowego internetu Flashnet, a obecnie wykorzystywana jest w komunikacji podwyższenia prędkości transmisji danych w najwyższych taryfach Vectrydo 128Mbit/s oraz Internetu Bezprzewodowego – usługi mobilnego dostępu do sieci.

Nowa strategia komunikacji marki została stworzona wspólnie z agencją BBDO, która opracowała  pomysł kreatywny kampanii. Za strategię mediową oraz zakup mediów odpowiadał Mediacom.

źródło/autor: Vectra

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu