Odjazdowy roBOT Janek wypromuje usługę poczty elektronicznej Wirtualnej Polski

Fido intelligence – lider technologii analizy oraz przetwarzania języka naturalnego na skalę światową – prezentuje bezprecedensowe na rynku Wirtualnych Asystentów wdrożenie zrealizowane dla portalu Wirtualna Polska i po raz kolejny wyznacza nowe trendy i tworzy standardy dla realizacji projektów wykorzystujących sztuczną inteligencję w biznesie. Wirtualny Asystent Janek – inaczej roBOT Janek – to jeden z elementów ogólnopolskiej kampanii promocyjnej poczty e-mail WP.PL. Janka spotkać można na stronie a-dresik.wp.pl.

Realizacja dla Wirtualnej Polski to pierwsza tak oryginalna i angażująca użytkownika kreacja Wirtualnego Asystenta, nie tylko w Europie, ale i na świecie. Celem kampanii prowadzonej z udziałem roBOTa Janka jest podkreślenie nowoczesnego charakteru Poczty oferowanej przez WP.PL, jak też prezentowanie nowych funkcjonalności Poczty młodym, aktywnym użytkownikom internetu.

Realizując Wirtualnego Asystenta dla Wirtualnej Polski Fido intelligence wsparło oryginalny i niestandardowy koncept. Przygotowany na potrzeby kampanii roBOT Janek ma zupełnie innowacyjny charakter. Dowcipny sposób prezentacji oraz stylizowane na język młodzieżowy wypowiedzi Wirtualnego Asystenta to cechy świadczące o indywidualnym podejściu do projektu.

– Od strony oprawy graficznej roBOT Janek to prawdziwa rewolucja – podkreśla Grzegorz Rutkiewicz, Dyrektor ds. Wdrożeń Fido intelligence. – Jest on obdarzony niespotykaną dotąd i niewykorzystywaną na taką skalę przy realizacjach Wirtualnych Asystentów dynamiką. Podczas realizacji rozwiązania wykorzystaliśmy szeroki obiektyw, zatem w wyniku dialogu z internautą postać przybliża się i oddala od rozmówcy. Janek porusza także ustami. Słowem, wchodzi w interakcję przypominającą codzienne kontakty międzyludzkie, nie zaś rozmowę z komputerem.

Wirtualny roBOT, dzięki bogatej bazie wiedzy, stanowi interaktywny system pomocy zarówno dla nowych, jak stałych użytkowników Poczty WP.PL. Janek oprowadza internautów po wszystkich funkcjonalnościach usługi (m. in. slideshow, konta zewnętrzne), odpowiadając jednocześnie na ich wątpliwości i pytania. Dodatkowo, Wirtualny Asystent – za pomocą dynamicznych linków – podpowiada możliwe kierunki kontynuowania rozmów. Dzięki temu użytkownik może w prosty i intuicyjny sposób poznać całe obszary dostępnej dla niego wiedzy.

Towarzyski Janek potrafi swobodnie i dowcipnie porozmawiać także na inne tematy, niekoniecznie związane z Pocztą WP.PL, co sprawia, że dla internauty wydaje się jeszcze bardziej naturalną postacią. Najpopularniejsze tematy rozmów zgromadzono w osobnym, widocznym dla internautów, boksie.

– Przy projektowaniu Wirtualnego Asystenta staraliśmy się podkreślić jego unikalność w dwojaki sposób: poprzez sposób realizacji wdrożenia, wyjątkowość postaci i jej wszechstronną bazę wiedzy, jak i poprzez możliwości zewnętrzne, np. boks typu FAQ gromadzący najczęściej zadawane pytania – wskazuje Grzegorz Rutkiewicz. – Dodatkowo, rozmawiając z Jankiem, internauta może zrezygnować z filmowego przedstawienia postaci przy jednoczesnym zachowaniu historii rozmowy. Dla użytkowników „słabszych” komputerów Fido intelligence przewidziano tryb zdjęciowy, gdzie zgromadzono szereg humorystycznych zdjęć Janka. To także pierwsze, niespotykane dotąd, ujęcie tematu przedstawiania wirtualnych postaci na stronach internetowych.

Najnowsze wdrożenie Fido intelligence utrwala w świadomości odbiorców nowy, innowacyjny wizerunek Poczty.

– Dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu użytkownicy dowiadują się, że poczta.wp.pl to nie tylko najpopularniejsza, ale i najbardziej nowoczesna na rynku usługa. Cieszymy się, że dzięki współpracy z Fido intelligence możemy aktywnie i w niestandardowy sposób komunikować o nowych możliwościach przygotowanych dla internautów. Dla Wirtualnej Polski niebagatelne znaczenie ma także możliwość wyróżnienia naszej kampanii na rynku oraz wykorzystania takich narzędzi, które można w pełni zintegrować z koncepcją i językiem całej ogólnopolskiej kampanii – mówi Tomasz Bączek, Kierownik Działu Marketingu Wirtualnej Polski.

roBOT Janek stanowi jeden z elementów kampanii promocyjnej realizowanej w sieci, m. in. na stronie www.a-dresik.wp.pl. Dzięki unikalnej formie kreacji informacje o nowej usłudze rozprzestrzeniają się drogą naturalną: przez marketing wirusowy i wzajemne polecanie przez internautów na forach internetowych i serwisach społecznościowych rozmów czy zabawnych, nieoczekiwanych zachowań Janka. Przygotowana kampania potrwa do połowy października.

źródło/autor: Fido Intelligence

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu