Promocja Polski w Londynie

Stolica Zjednoczonego Królestwa jest ostatnim przystankiem na wakacyjnej trasie żaglowca „Fryderyk Chopin”. Statek, wraz z załogą, będzie przebywać w londyńskim porcie podczas największej plenerowej imprezy w mieście – Thames Festival 2010. Żaglowiec zacumował dziś na Tamizie i pozostanie w Londynie aż do niedzieli 12 września. Tego dnia będzie mieć miejsce próba pobicia rekordu Guinessa w najdłuższym korowodzie narodowego polskiego tańca – poloneza – poza granicami Polski.

Wizyta żaglowca w Londynie jest częścią projektu „Promujmy Polskę Razem” prowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną. Podczas tegorocznego rejsu po Europie, statek odwiedził już porty w Danii, Szwecji, Niemczech, Holandii, Belgii i Francji. Londyn będzie ostatnim przystankiem brygu przed jego powrotem do Polski. Wszystkie inicjatywy organizowane w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem” mają na celu wzrost liczby turystów zagranicznych przyjeżdżających do Polski, a co za tym idzie – wydłużenie sezonu turystycznego w naszym kraju. Działania promocyjne mają także służyć zwiększeniu stopnia rozpoznawalności Polski za granicą jako kraju atrakcyjnego dla turystów, oferującego konkurencyjne produkty turystyczne wysokiej jakości.

Thames Festival 2010 to największa impreza plenerowa organizowana w tym roku w Londynie.

W jej zeszłorocznej edycji uczestniczyło prawie 800 tysięcy londyńczyków. Polska Organizacja Turystyczna obecna będzie na tym festiwalu już po raz piąty. Żaglowiec „Fryderyk Chopin” zacumował niedaleko Tower Bridge w St. Katharine’s Pier. Program pobytu statku obfituje w ciekawe wydarzenia o charakterze kulturowo-rozrywkowym, w tym między innymi pokaz fontann „tańczących” do muzyki Fryderyka Chopina przy St. Katharine’s Dock oraz podpisywanie i malowanie białych makiet fortepianów oraz widowiskowy balet na rejach żaglowca w wykonaniu akrobatów z grupy Ocelot, który cieszył się szczególnym uznaniem publiczności podczas wizyt w poprzednich portach. Niewątpliwą atrakcją dla mieszkańców, turystów oraz brytyjskiej polonii będzie próba pobicia rekordu Guinnessa w najdłuższym korowodzie poloneza poza granicami Polski. Wydarzenie odbędzie w niedzielę 12 września.

W stolicy Zjednoczonego Królestwa powstanie także unikalny pomnik Fryderyka Chopina. Jego budowa rozpocznie się 3 września na nabrzeżu, tuż przy miejscu postoju żaglowca i potrwa 9 dni. Pomnik zostanie zbudowany z meloników i parasoli, które mają symbolizować miasto i jego deszczową aurę.

W programie pobytu brygu przewidziano także recitale fortepianowe studentów klasy fortepianu Akademii Muzycznej oraz koncert chopinowski w wykonaniu Anny Marii Stańczyk – pianistki na stałe mieszkającej w Londynie. Przez cały okres pobytu w porcie mieszkańcy będą mogli wziąć udział w wykładach na temat Polski prowadzonych w formie uniwersytetu. Zajęcia prowadzone będą na takie tematy jak: pasja, młodość, muzyka, miłość, romantyzm, wolność i kreatywność. Prezentowane zagadnienia będą powiązane z życiem i twórczością Fryderyka Chopina.

Punkt Informacji Turystycznej, który powstanie na nabrzeżu portu, zaprezentuje atrakcje turystyczne naszego kraju. Członkowie załogi statku będą rozdawać materiały promocyjne i zachęcać do odwiedzenia ciekawych kulturowo i turystycznie miejsc Polski.

„Promujmy Polskę Razem”, w ramach którego obywa się rejs „Fryderyka Chopina”, to jeden z największych w historii projektów promujących nasz kraj za granicą. Jego celem jest poprawa wizerunku Polski oraz rozwój usług turystycznych w kraju. Organizator projektu – Polska Organizacja Turystyczna – otrzymała na jego realizację 30 mln euro, między innymi w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Mimo iż promocyjny rejs statku po europejskich portach potrwa do połowy września br., to cały projekt zakończy się dopiero w 2012 roku.

Na pokładzie żaglowca „Fryderyk Chopin” płynie grupa młodych ludzi, pełnych pasji i energii – tak zwanych Ambasadorów Polskiej Turystyki. Ich misja jest nierozerwalnie związana z hasłami, które określają kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej, a które wpisują się doskonale także w życiorys Fryderyka Chopina: pasja, młodość, muzyka, romantyzm, wolność, kreatywność. Wzmocnieniem tego przekazu jest nowa identyfikacja graficzna marki POLSKA, która pokazuje różnorodność polskich atrakcji turystycznych i nowe hasło, którym promujemy nasz kraj: „Move your imagination”.

Więcej informacji na temat rejsu żaglowca „Fryderyk Chopin” oraz kampanii „Promujmy Polskę Razem”: www.promujmypolskerazem.pl

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu