Internauci w plenerze czyli launch miCoach od adidas

W czerwcu zakończyła się crossmediowa kampania wprowadzająca na rynek elektronicznego trenera marki adidas – miCoach. Na kampanię złożyło się 7 imprez plenerowych w 5 największych miastach Polski z udziałem drużyn, które powstały w rzeczywistości wirtualnej. Za kompleksową realizację kampanii odpowiedzialna była agencja ARBOmedia Polska.

Kampania rozpoczęła się od zgromadzenia wirtualnej społeczności, która powstawała przez 5 miesięcy we współpracy z portalem Aktywni.pl, na którym adidas objął patronat nad sekcją „bieganie”. Znajdujący się w sekcji kontent generowany był przede wszystkim przez użytkowników, którzy chętnie dzielili się relacjami z osobistych prób i wysiłków związanych z wchodzeniem na zdrową ścieżkę życia.

Powstałe drużyny spotykały się na cyklicznych imprezach „Bieganie zmienia na lepsze”, na których organizator zapewniał treningi z profesjonalistami, zawody z nagrodami w postaci gadżetów i odzieży marki adidas oraz indywidualne konsultacje ze specjalistami. Dużą popularnością cieszyło się badanie nacisku stopy na grunt (footscaning). Podczas wydarzeń wykorzystano również standardowe nośniki reklamowe (plakaty, flagi), których zadaniem było podnoszenie świadomości marki.

„Okazuje się, że bardzo wielu Polaków chce biegać i biega, stąd inicjatywa zrzeszenia ludzi aktywnych. Dzięki współpracy z portalem Aktywni.pl i innymi serwisami społecznościowymi udało się skupić wokół akcji bardzo zróżnicowaną grupę ludzi zainteresowanych bieganiem. Do działań włączyli się pasjonaci, hobbyści, zawodowi sportowcy i osoby, które przezwyciężyły słabości, aby wrócić do kondycji” mówi Krzysztof Bińkowski managing director agencji ARBOmedia.

Kampania miCoach wykorzystała wiele możliwości płynących z połączenia świata wirtualnego z imprezami rozgrywającymi się w rzeczywistości. Informacje, multimedia  i dyskusje znalazły się nie tylko na portalu Aktywni.pl lecz także na innych platformach takich jak Facebook, Goldenline i YouTube. Z podsumowania działań online wynika, że najefektywniejsze narzędzia takie jak SEM i reklamy graficzne wygenerowały niemal 40 000 wyświetleń ze średnim czasem odwiedzin strony ponad 3 min. Liczba uczestników imprez plenerowych wahała się w zależności od skali działań promocyjnych. Na jednym z eventów pojawiło się nawet 400 biegaczy oraz około 1000 widzów.

Po stronie ARBOmedia znalazły się: planowanie, strategia, realizacja i koordynacja działań oraz analiza efektów kampanii. Za kreację odpowiadał zespół TAKEFIVE.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu