Badanie reklamy display AdReport w ofercie dla wydawców

przez | 29/08/2010

NewMedia Labs przygotowało specjalnie dla wydawców internetowych ofertę AdReport – monitoringu reklamy display emitowanej w polskim Internecie.

Oferta AdReport dla wydawców obejmuje raporty podsumowujące aktywność reklamową poszczególnych kategorii produktów, marek lub branży, a także prezentujące obłożenie reklamowe wskazanych witryn. AdReport monitoruje wszystkie znane formy reklamy display wyświetlane na 700 polskich witrynach i portalach z różnych kategorii. Istnieje też możliwość dodania do monitorowanych dowolnej witryny.

„Stały dostęp do bazy on-line AdReportu to dla wydawców internetowych możliwość podpatrywania ich konkurencji, jak i przede wszystkim możliwość śledzenia i analizowania działań reklamodawców z wybranej branży, a więc ich potencjalnych klientów. Informacje o działaniach podejmowanych przez nich w Internecie są niezbędne podczas budowania oferty reklamowej serwisu i planowania źródeł przychodu” – mówi Grzegorz Sułkowski Prezes Zarządu NewMedia Labs.

„AdReport daje obraz ogólnych trendów w reklamie online, a przede wszystkim pokazuje aktywnych klientów z poszczególnych sektorów. Na podstawie informacji o intensywności kampanii, jak czas trwania, zasięg i użyte formaty, możliwe jest też szacowanie budżetów reklamowych” – dodaje Piotr Kaflik Kierownik Działu Reklamy Internetowej w INFOR Biznes.

W badaniu reklamy display AdReport dziennie rejestrowanych jest kilkadziesiąt nowych kampanii reklamowych. Każda z nich opisana zostaje takimi parametrami, jak produkt, marka, forma reklamowa, miejsce emisji. Wszystkie zestawienia wzbogacane są o screenshoty i kreacje flash. Oferta AdReport dotyczy jednorazowych zestawień danych oraz stałego dostępu do bazy, w której możliwe jest generowanie raportów. Z danych prezentowanych w bazie AdReport korzystają największe domy mediowie i agencje obecne na polskim rynku , jak Hypermedia, Mediacom, Mindshare, Optimum Media OMD, wydawcy internetowi Presspublica czy Infor, a także klienci indywidualni z różnych branży, m.in.: Unilever, Saturn czy Media Markt.

AdReport to badanie realizowane nieustannie od siedmiu lat, początkowo na wewnętrzne potrzeby grupy ARBOinteractive (wówczas jeszcze ARBOmedia). Wysoka wartość uzyskanych w wyniku badania danych wpłynęła na decyzję o ich komercyjnym wykorzystaniu. Produkt jest nieustannie rozbudowywany. W planach znajduje się m.in. objęcie monitoringiem reklamy kontekstowej oraz estymacja kosztów kampanii prezentowanych w raportach.