ZP PPS rusza z kampanią „Lepszy start dla Twojego dziecka”

Rusza trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Lepszy start dla Twojego dziecka”, organizowanej przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS). Kampania jest kierowana głównie do kobiet w wieku 18-35 lat spodziewających się dziecka bądź planujących ciążę. Poprzez plakaty, ulotki i standy zwraca uwagę, że nawet najmniejsza ilość alkoholu wypita przez kobietę w ciąży może mieć szkodliwy wpływ na rozwój dziecka. Działania kierowane są zarówno bezpośrednio do kobiet, jak i lekarzy ginekologów oraz położnych. Kampania obejmuje działania BTL i PR. Za kreację i realizację kampanii odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej, zaś działania PR prowadzi Practum Consulting.

Kampania informacyjna i promocyjna odbywa się poprzez dystrybucję ulotek, plakatów, standów m.in. do szpitali, klinik, aptek, lekarzy ginekologów i położnych na terenie całego kraju. Prowadzona będzie od sierpnia do października br. Ubiegłoroczna edycja kampanii dotarła z przekazem do 40% kobiet w grupie docelowej. W tym roku przygotowano 10 000 ulotek do przekazania personelowi medycznemu m.in. jako insert do Magazynu Pielęgniarki i Położnej, 300 000 ulotek i 850 plakatów kierowanych do przychodni i szpitali w całym kraju, 1000 standów w aptekach do których trafi 150 000 ulotek. Ponadto hasło kampanii wraz z adresem dedykowanej strony internetowej www.lepszystart.com.pl pojawi się na stałe na ulotkach wybranych testów ciążowych. Działania w ramach „Lepszy start dla Twojego dziecka” organizowane są cyklicznie od 2008 r.

– Poprzez kampanię „Lepszy start dla Twojego dziecka” chcemy uczulić kobiety, aby w trakcie ciąży dla dobra swoich dzieci zachowały całkowitą abstynencję od alkoholu, gdyż żadna dawka nie jest bezpieczna i każdy rodzaj alkoholu może mieć ten sam szkodliwy wpływ na rozwój i zdrowie dziecka. Z przekazem chcemy trafiać do jak najszerszej liczby kobiet spodziewających się dzieci bądź planujących ciążę, stąd szczególny nacisk kładziemy na to, aby nasze plakaty i ulotki pojawiały się w klinikach, szpitalach, aptekach, w gabinetach ginekologicznych i u położnych, czyli wszędzie tam, gdzie pojawiają się często kobiety ciężarne. Chcemy zwracać uwagę na zagrożenia wynikające ze spożywania alkoholu w trakcie ciąży, aby budować wśród przyszłych mam odpowiedzialne zachowanie wobec swoich nienarodzonych dzieci – mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, organizatora kampanii.

Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji są Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Polskie Towarzystwo Położnych. Patronami medialnymi są Magazyn Dziecko, Magazyn Pielęgniarki i Położnej, portale gazeta.pl, eDziecko.pl. Partnerami kampanii są również wydawnictwo lekarskie PZWL, firma Poster Print oraz Domowe Laboratorium.

źródło/autor: Practum Consulting