Rusza trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Lepszy start dla Twojego dziecka”, organizowanej przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS). Kampania jest kierowana głównie do kobiet w wieku 18-35 lat spodziewających się dziecka bądź planujących ciążę. Poprzez plakaty, ulotki i standy zwraca uwagę, że nawet najmniejsza ilość alkoholu wypita przez kobietę w ciąży może mieć szkodliwy wpływ na rozwój dziecka. Działania kierowane są zarówno bezpośrednio do kobiet, jak i lekarzy ginekologów oraz położnych. Kampania obejmuje działania BTL i PR. Za kreację i realizację kampanii odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej, zaś działania PR prowadzi Practum Consulting.
Kampania informacyjna i promocyjna odbywa się poprzez dystrybucję ulotek, plakatów, standów m.in. do szpitali, klinik, aptek, lekarzy ginekologów i położnych na terenie całego kraju. Prowadzona będzie od sierpnia do października br. Ubiegłoroczna edycja kampanii dotarła z przekazem do 40% kobiet w grupie docelowej. W tym roku przygotowano 10 000 ulotek do przekazania personelowi medycznemu m.in. jako insert do Magazynu Pielęgniarki i Położnej, 300 000 ulotek i 850 plakatów kierowanych do przychodni i szpitali w całym kraju, 1000 standów w aptekach do których trafi 150 000 ulotek. Ponadto hasło kampanii wraz z adresem dedykowanej strony internetowej www.lepszystart.com.pl pojawi się na stałe na ulotkach wybranych testów ciążowych. Działania w ramach „Lepszy start dla Twojego dziecka” organizowane są cyklicznie od 2008 r.
– Poprzez kampanię „Lepszy start dla Twojego dziecka” chcemy uczulić kobiety, aby w trakcie ciąży dla dobra swoich dzieci zachowały całkowitą abstynencję od alkoholu, gdyż żadna dawka nie jest bezpieczna i każdy rodzaj alkoholu może mieć ten sam szkodliwy wpływ na rozwój i zdrowie dziecka. Z przekazem chcemy trafiać do jak najszerszej liczby kobiet spodziewających się dzieci bądź planujących ciążę, stąd szczególny nacisk kładziemy na to, aby nasze plakaty i ulotki pojawiały się w klinikach, szpitalach, aptekach, w gabinetach ginekologicznych i u położnych, czyli wszędzie tam, gdzie pojawiają się często kobiety ciężarne. Chcemy zwracać uwagę na zagrożenia wynikające ze spożywania alkoholu w trakcie ciąży, aby budować wśród przyszłych mam odpowiedzialne zachowanie wobec swoich nienarodzonych dzieci – mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, organizatora kampanii.
Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji są Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Polskie Towarzystwo Położnych. Patronami medialnymi są Magazyn Dziecko, Magazyn Pielęgniarki i Położnej, portale gazeta.pl, eDziecko.pl. Partnerami kampanii są również wydawnictwo lekarskie PZWL, firma Poster Print oraz Domowe Laboratorium.
źródło/autor: Practum Consulting