Samodzielna kampania Social Media?

Promocja marki w ramach portali społecznościowych, mikroblogów i blogów, z pozoru wydaje się być zadaniem banalnym. Wystarczy zarejestrować się tu i tam, utworzyć likepage i można zacząć ładować content. Czyżby?

Know How

Grunt to wiedzieć dla kogo, jak i gdzie oraz dysponować wiedzą techniczną. Co prawda Internet jest „dla wszystkich” i każdy potrafi zarejestrować konto, ale czy naprawdę łatwo jest wykorzystać pełen potencjał drzemiący w Social Media, nie posiadając fachowej wiedzy?

Trzeba zdawać sobie sprawę, jak wiele czynników wpływa na atrakcyjność treści publikowanych na platformach społecznościowych oraz mieć na uwadze gusta i upodobania swojego targetu. Mowa tu o specyficznym formułowaniu wpisów, dzieleniu się wyjątkowymi materiałami multimedialnymi, umiejętności prowadzenia dialogu z fanami.

Czas

Prowadzenie działań w sferze Social Media nie jest zwykłym dodatkiem. W ogóle nie jest dodatkiem. To inwestycja w czas i zaangażowanie. Jak lokata długoterminowa, na którą sumiennie odkłada się pieniądze, pozwalając im zarabiać na siebie.Tu nie ma szybkich efektów i natychmiastowych wyników. Budowanie społeczności wokół marki to działanie żmudne i skomplikowane, ale jeżeli prowadzone jest umiejętnie, może przynieść niezłe efekty.Jeżeli kiedykolwiek postanowiłbyś zrobić sobie przerwę od swoich fanów, mógłbyś nabawić się solidnej czkawki. Twoja konkurencja nie śpi. Z pewnością wykorzystaliby fakt, że jesteś nieobecny. W najlepszym wypadku stracisz kilku fanów. W najgorszym – stracisz uwagę tych, którzy zostali.

Multizadaniowość

Sukces w Social Media zależy między innymi od tego, czy uda się przykuć uwagę odbiorców i podtrzymać zainteresowanie. Wystarczy zaoferować fanom atrakcyjną informację i przedstawić ją w taki sposób, aby sprowokować interakcję. Aby to osiągnąć, potrzebna jest fundamentalna wiedza z dziedziny PR, znajomość najnowszych trendów oraz umiejętność sprawnego posługiwania się językiem.Kampania wiąże się również z opracowaniem atrakcyjnej oprawy graficznej (szczególnie w przypadku bloga), co oczywiście wpływa na atrakcyjność i czyni go poczytniejszym.

źródło/autor: Social Media

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu