Do kawiarni na spotkanie

Mieszkańcy dużych miast coraz częściej odwiedzają kawiarnie. Wyniki badania zrealizowanego dla firmy MAKRO Cash&Carry pokazują, że przyciąga ich tam zarówno kawa, jak i możliwość spotkania się ze znajomymi.

Młodzi Polacy rozpoczynają modę na wyjście z przyjaciółmi do kawiarni. Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego dla MAKRO Cash & Carry, kilka razy w miesiącu do kawiarni wybierają się młodzi ludzie w wieku 20-29 lat, mieszkający w dużych miastach. Nadal niewielką popularnością kawiarnie cieszą się jednak zarówno w małych miejscowościach, jak i wśród osób starszych.

Kawiarnie przyciągają atmosferą i klimatem jaki w nich panuje. Kuszą też wyśmienitą, zróżnicowaną ofertą kaw, których często nie jesteśmy w stanie przygotować w domu czy pracy. A kultura picia kawy w naszym kraju stale się rozwija i dla wielu z nas kawa, którą zwyczajowo nazywamy parzoną po turecku, to zdecydowanie za mało. Stąd też, jak przypuszczam, popularność kawiarni, w których kawę serwuje się na wiele sposobów. Ważne jest też, że to miejsce, w którym można się zrelaksować, załatwić sprawę biznesową i spotkać ze znajomym – twierdzi Sylwia Bochowicz, baristka i szkoleniowiec z MAKRO Centrum Rozwoju Firm.

Kawiarnie, jak pokazują badania, łączą w sobie kilka niezwykle pożądanych cech i co ciekawe, nie zawsze są one związane z jakością podawanej kawy. Osoby w wieku 15-29 lat traktują je jako miejsce spotkań ze znajomymi, kobiety chodzą do kawiarni, aby się wyciszyć, zrelaksować oraz znaleźć chwilę dla siebie w trakcie dnia pełnego obowiązków.

Jeśli już decydujemy się na wyjście do kawiarni, to wybieramy małe, o wyrazistym charakterze. Ci, którzy do kawiarni chodzą przynajmniej raz w tygodniu, wybierają te liczne, sieciowe. Popularne są również, szczególnie w małych miastach, cukiernie.

Raport MAKRO Cash & Carry pokazuje, że kawiarnie to przede wszystkim miejsce spotkań, w którym można porozmawiać ze znajomymi przy filiżance pysznego napoju. Chętnie się w nich także relaksujemy, wyciszamy i odpoczywamy.

źródło/autor: MAKRO

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu