Żaglowiec „Fryderyk Chopin” na okładkach najpoczytniejszych gazet w Niemczech i krajach skandynawskich

Międzynarodowy rejs polskiego żaglowca „Fryderyk Chopin” realizowany w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem” cieszy się ogromnym zainteresowaniem zagranicznych mediów oraz przybywających do portowych miast turystów.

Trzymiesięczny rejs polskiego żaglowca „Fryderyk Chopin” realizowany przez Polską Organizację Turystyczną w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem” jest wielką atrakcją dla zagranicznych mediów i turystów zgromadzonych w największych europejskich portach. Zdjęcia „Fryderyka Chopina” oraz opis odbywających się na nim wydarzeń pojawiają się na okładkach popularnych gazet wydawanych w odwiedzanych miastach.

O żaglowcu oraz projekcie „Promujmy Polskę Razem”, którego celem jest promocja Polski na świecie oraz rozwój usług turystycznych w Polsce pisały media w Danii, Niemczech i Szwecji. Wśród publikacji znalazły się m.in.: w Danii: „Stiftstidende” (Arhus); w Niemczech: „Kieler Nachrichten” (Kilonia), „Lubecker Nachrichten”, „Wochen Spiegel” (Lubeka), „Ostsee Zeitung”, „Neuste Nachrichten” (Rostock); w Szwecji „Ystads Allehanda”, „Skånska Dagbladet” (Ystad), „Sydöstran”, „Blekinge Läns Tidning” (Karlskrona).

Atrakcje przygotowane przez załogę żaglowca stanowią wielką gratkę dla zgromadzonych w europejskich portach ludzi. Ich głównym celem jest przybliżenie gościom polskiej kultury, zwyczajów oraz zalet turystycznych Polski. Kluczowym elementem działań promocyjnych jest postać znanego na całym świecie polskiego kompozytora Fryderyka Chopina, którego dwusetną rocznicę urodzin obchodzimy w tym roku. Odwiedzający porty, w których zacumował „Fryderyk Chopin” mogą m.in. malować i podpisywać makiety fortepianów, zwiedzać pokład żaglowca jak również uczestniczyć w nauce polskiego tańca Poloneza. Szczególne emocje wśród turystów wzbudza balet na rejach w wykonaniu zespołu Ocelot oraz „tańcząca” do muzyki Chopina podświetlona kolorowo fontanna. Pobyt żaglowca w porcie kończy zazwyczaj efektowny pokaz sztucznych ogni.

Żaglowiec „Fryderyk Chopin” oraz odbywające się na nim wydarzenia przyciągają w każdym porcie setki turystów. Największe zainteresowanie widzów wywołał pobyt statku w Ystad oraz Sztokholmie.

Wizyta żaglowca w europejskich portach przyciągnęła również szereg osobistości ze świata polityki i kultury. Wśród gości, którzy odwiedzili pokład żaglowca podczas specjalnie zorganizowanych przyjęć cocktailowych znaleźli się m.in. były Minister Spraw Zagranicznych Republiki Federalnej Niemiec Hans-Dietrich Genscher, Premier Tadeusz Mazowiecki, były Minister Spraw Zagranicznych prof. Władysław Bartoszewski, ambasador RP w Niemczech Marek Prawda, Konsul Generalny RP w Hamburgu Andrzej Osiak, poseł do Parlamentu Europejskiego Jarosław Wałęsa, Janusz Stańczyk były Wiceminister Spraw Zagranicznych, a obecnie ambasador RP w Królestwie Niderlandów oraz przedstawiciele najwyższych władz niemieckich landów.

Żaglowiec „Fryderyk Chopin” wypłynął w rejs po europejskich portach ze Szczecina. Do tej pory odwiedził już porty szwedzkie – Ystad, Malmo, Sztokholm, Karlskronę, duńskie – Kopenhagę i Arhus, niemieckie – Hamburg, Lubekę, Rostock, Kilonię oraz ostatnio holenderski port – Amsterdam. Obecnie statek przebywa w Ostendzie. Momentem wieńczącym rejs będzie wrześniowy pobyt żaglowca w Londynie. Po drodze załoga odwiedzi jeszcze francuskie porty.

Z zagranicznego sukcesu tego projektu „Promujmy Polskę Razem” cieszy się Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej – Z sukcesem prowadzimy kompleksową kampanię promującą Polskę oraz krajową turystykę za granicą. Cieszymy się że wykorzystanie przez nas nowoczesnych narzędzi marketingowych na skalę, o jakiej do tej pory mogliśmy jedynie marzyć, spotyka się z tak ogromnym zainteresowaniem zagranicznych mediów oraz zgromadzonych w portach ludzi – podkreśla.

„Promujmy Polskę Razem”, w ramach którego obywa się rejs „Fryderyka Chopina”, to jeden z największych w historii projektów promujących nasz kraj za granicą. Jego celem jest poprawa wizerunku Polski oraz rozwój usług turystycznych w kraju. Organizator projektu – Polska Organizacja Turystyczna – otrzymała na jego realizację 30 mln euro, między innymi w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Mimo iż promocyjny rejs statku po europejskich portach potrwa do połowy września br., to cały projekt zakończy się dopiero w 2012 roku.

Na pokładzie żaglowca „Fryderyk Chopin” płynie grupa młodych ludzi, pełnych pasji i energii – tak zwanych Ambasadorów Polskiej Turystyki. Ich misja jest nierozerwalnie związana z hasłami, które określają kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej, a które wpisują się doskonale także w życiorys Fryderyka Chopina: pasja, młodość, muzyka, romantyzm, wolność, kreatywność. Wzmocnieniem tego przekazu jest nowa identyfikacja graficzna marki POLSKA, która pokazuje różnorodność polskich atrakcji turystycznych i nowe hasło, którym promujemy nasz kraj: „Move your imagination”.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu