Polska kampania Dove najskuteczniejszą kampanią na Facebooku

Realizowana przez Facebook NOW i dom mediowy PHD Media Direction kampania Dove w cotygodniowym rankingu serwisu okazała się najefektywniejszą kampanią reklamową przeprowadzaną na Facebooku w krajach z regionu EMEA.

Kampania promująca konkurs Dove Design wykorzystała formę PollAd, czyli sondę. W przedostatnim tygodniu lipca (19-23.07. br.) akcja odnotowała engagement rate na poziomie 5.086%. Oznacza to, że 5% odbiorców reklamy weszło w interakcję z reklamą – wzięło udział w sondzie lub kliknęło umieszczony w kreacji przycisk „Lubię to”. Jest to najwyższa wartość wskaźnika zaangażowania odnotowana przez wszystkie kampanie reklamowe emitowane w tamtym okresie na Facebooku w krajach Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

„Jest nam niezwykle miło, że nasza kampania okazała się najskuteczniejsza w całym regionie EMEA. Osiągnięcie to z pewnością zainspiruje polskich marketerów do jeszcze większej aktywności na Facebooku” – mówi Paweł Karaś head of Facebook Sales w ARBOinteractive i dodaje: „Doskonały wynik Dove Design zawdzięczamy przede wszystkim odpowiedniemu stargetowaniu reklam oraz optymalizacji kampanii w trakcie jej trwania. Poza wysokim engagement rate akcja ta uzyskała też doskonałe wyniki pod względem wzrostu liczby fanów marki Dove na Facebooku. Dodatkowo wyniki sondy przeprowadzonej przez klienta wśród użytkowników z pewnością wspomogą podejmowanie decyzji w sprawie jego dalszych działań”.

Dostępne na serwisie Facebook reklamy angażujące, jaką jest m.in. PollAd z kampanii konkursu Dove Designs, charakteryzują się nastawieniem na interakcję z odbiorcą, a także wykorzystują mechanizm działania kampanii wirusowej. Wszelkie interakcje podjęte z reklamą przez danego użytkownika widoczne są dla wszystkich jego znajomych, dlatego przekaz reklamowy dociera do większej liczby internautów niż zaplanowane odsłony.

„Narzędzia reklamowe oferowane przez Facebooka w połączeniu ze wzrastającą liczbą użytkowników serwisu gwarantują reklamodawcom szerokie możliwości działań. Warto zaznaczyć, że obecne tempo wzrostu popularności Facebooka wśród Polaków pozwala szacować, że do końca wakacji Facebook będzie miał w badaniu Megapanel PBI/Gemius 8 milionów, zaś do końca roku 10 milionów użytkowników z Polski” – dodaje Paweł Karaś.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu