Opony Bridgestone Potenza S001 na wyposażeniu fabrycznymsamochodu Aston Martin Rapide

Producent samochodów Aston Martin wybrał spółkę Bridgestone na partnera i dostawcę opon dla pierwszego czterodrzwiowego samochodu sportowego tej marki – Rapide. Opracowane niedawno przez Bridgestone nowe, flagowe opony klasy Ultra High Performance (UHP) – Potenza S001, zostały wybrane na fabryczne wyposażenie samochodu Rapide i są w nim montowane od jego premiery w kwietniu 2010 roku.

Firma Bridgestone zaproponowała producentowi samochodu Aston Martin opony nowej generacji Potenza S001 ze względu na ich wyjątkowe właściwości jezdne i precyzję oraz dużą stabilność na mokrych nawierzchniach.

Dwudziestocalowe opony samochodu Rapide (przód: 245/40ZR20 95Y, tył: 295/35ZR20 105Y XL) mają wyższą ściankę boczną, która pomaga w eliminowaniu wibracji i w zmniejszeniu poziomu hałasu w kabinie pojazdu.

– Spółka Bridgestone jest dumna ze współpracy z jedną z największych marek w segmencie luksusowych samochodów sportowych – mówi p. Didier Schneider, Wiceprezes spółki Bridgestone Europe ds. wyposażenia fabrycznego. – Ten pojazd, to samochód sportowy „czystej krwi” i jeden z pierwszych, w których zastosowano nasze nowe, flagowe opony Potenza S001.

Współpraca spółek Bridgestone i Aston Martin rozpoczęła się na początku lat 90-tych, od samochodu DB7. Od tamtej pory, standardowym wyposażeniem modeli DB9 i V8 Vantage były opony Potenza RE050.

Chcąc wskrzesić sportowe tradycje opon Potenza, spółka Bridgestone opracowała nowe opony S001 z myślą o najmocniejszych samochodach sportowych na świecie. Dzięki ich innowacyjnej, asymetrycznej budowie i wprowadzeniu wysokich i sztywnych bloków bieżnika o wysokiej przyczepności w rejonie barku opony, wspomaganych przez lekką wstawką w rejonie obrzeża, opony te zapewniają szybszą reakcję i wyjątkową precyzję prowadzenia. W oponach tych zastosowano również lżejsze opasanie i zmniejszono opory toczenia, w stosunku do opon Potenza wcześniejszych generacji, co pomogło w zmniejszeniu zużycia paliwa.

źródło/autor: Bridgestone Sales

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu