General Motors odnawia umowę z HP Enterprise Services o wartości 2 mld USD dotyczącą wspomagania projektowania i produkcji pojazdów

przez | 03/08/2010

Dział HP Enterprise Services poinformował o zawarciu z General Motors wieloletniej umowy o wartości 2 mld USD dotyczącej wsparcia aplikacji i infrastruktury IT. Umożliwi to GM skoncentrowanie się na swoich celach biznesowych w warunkach silnej konkurencji rynkowej.

Zgodnie z umową HP będzie zarządzać infrastrukturą techniczną GM, obejmującą całe przedsiębiorstwo – od działu produkcji po sale posiedzeń zarządu, a w szczególności zadba o ergonomię systemu informatycznego. HP zapewni obsługę sieci, stanowisk pracy, rozwiązań mainframe oraz integrację aplikacji i systemów uczestniczących w globalnych operacjach GM, łącznie z OnStar.

Nowa umowa pokrywa się w znacznej części z dotychczasowym obszarem współpracy HP i GM. Ponadto odnawia ona także kontrakt zawarty rok wcześniej i rozszerza zakres 25-letniej umowy o współpracy obydwu firm.

— Projektujemy, produkujemy i sprzedajemy najlepsze na świecie samochody osobowe i ciężarówki. Nowatorska strategia GM w obszarach działalności biznesowej i technologii wyposażenia pojazdów wymaga wspólnego, bardziej ekonomicznego podejścia, pozwalającego na zapewnienie klientom jeszcze lepszej obsługi — powiedział Terry Kline, wiceprezes i dyrektor ds. informatycznych GM. — HP to jeden z naszych najbardziej niezawodnych, długoterminowych partnerów, z doświadczonym i twórczym zespołem specjalistów, który może nam pomóc w szybkim i pomyślnym wdrożeniu nowych etapów strategii biznesowej.

HP będzie odpowiadać za zarządzanie aplikacjami i infrastrukturą związaną z obsługą dziesiątków tysięcy komputerów biurowych i urządzeń mobilnych oraz procesów produkcyjnych wraz z łańcuchem dostaw GM. Usługi te obejmują:

  • Wytwarzanie i utrzymanie aplikacji w obszarach projektowania, produkcji, usług biznesowych, łańcucha dostaw, systemu OnStar itd.
  • Integrację konwergentnej infrastruktury i wszystkich technologii obsługujących heterogeniczne środowisko techniczne GM.
  • Zarządzanie usługami w obszarze mainframe dotyczące najważniejszych systemów biznesowych GM, w tym transakcji finansowych i łańcucha dostaw.
  • Zapewnienie wsparcia dla użytkowników w przeszło 50 krajach i językach.
  • Zapewnienie całkowicie zdalnego zarządzania siecią przesyłania danych, bezpieczeństwa sieci i usług wideokonferencyjnych.

– Branża motoryzacyjna jest w trakcie transformacji, a infrastruktura techniczna GM musi działać na najwyższych obrotach, aby w pełni wykorzystać szanse rynkowe — powiedział Tom Iannotti, wiceprezes i dyrektor HP Enterprise Services. — HP ma duże doświadczenie w dziedzinie zaawansowanych usług na rzecz GM. Będziemy je nadal zapewniać, aby pomóc tej firmie w realizacji celów biznesowych.

Partnerzy z HP Agility Alliance, w tym Microsoft i PricewaterhouseCoopers, dostarczą HP dodatkowe narzędzia, technologie i zasoby, które ułatwią świadczenie usług dla GM.