zanox tworzy największą w Europie sieć afiliacyjną

przez | 31/07/2010

zanox Group stworzył największy podmiot na rynku marketingu afiliacyjnego w Europie.

Axel Springer oraz PubliGroupe przeniosły większość udziałów Digital Window, lidera marketingu afiliacyjnego w Wielkiej Brytanii do swojej spółki zależnej, zanox.

Z przychodami za 2009 r. na poziomie 323 mln euro, grupa składająca się z zanox, Digital Window, właściciela Affiliate Window, oraz buy.at staje się liderem na naszym kontynencie. Pomimo sceptycznych prognoz rynkowych, firma wypracowała wzrost przychodów w 2009 r.

– Po przejęciu Digital Window grupa zanox będzie największą firmą na rynku marketingu efektywnościowego w Wielkiej Brytanii. Umocni to naszą wiodącą pozycję w Europie – mówi Philipp Justus CEO zanox – Dzięki temu będziemy mogli zaoferować naszym reklamodawcom jeszcze szerszy i bezpośredni dostęp do rynków europejskich. Nasi wydawcy będą mogli skorzystać z nowych, atrakcyjnych programów partnerskich – dodaje Philipp Justus.

Poza ekonomicznymi wynikami, swoją pozycję lidera na rynku europejskim zanox zawdzięcza rozbudowanej sieci reklamodawców. Połączenie z Affiliate Window i buy.at skutkuje przyłączeniem 1300 międzynarodowych klientów do dotychczasowych 2000 reklamodawców w sieci zanox.

W zależności od lokalnych uwarunkowań rynkowych, zanox będzie obecny na rynkach pod marką własną lub parterów. W części kontynentalnej Europy, włączając skandynawskich i holenderskich klientów buy.at, sieć będzie działać pod szyldem zanox. W Wielkiej Brytanii aktywny będzie pod nazwami Affiliate Window i buy.at. Dlatego też w przyszłości klienci zanox z tego kraju będą obsługiwani przez Affiliate Window. Czwarta marka w grupie zanox, agencja marketingu afiliacyjnego eprofessional, będzie kontynuować działalność głównie w krajach niemieckojęzycznych.

– Również Polska skorzysta na tej współpracy. Polscy klienci będą mogli sprzedawać swoje produkty i usługi w Wielkiej Brytanii, a brytyjscy reklamodawcy promować się na polskim rynku – uważa Alexander Kudlich Regional Manager APAC and CEE, odpowiedzialny m.in. za polski oddział zanox.– Polska odgrywa bardzo ważną rolę w umacnianiu pozycji zanox jako europejskiego lidera. Naszymi klientami są m.in. Netia, PKO, Orange, PLL LOT. Dzięki kolejnym inwestycjom i wsparciu naszych właścicieli Axel Springer i PubliGroupe będziemy mogli umacniać naszą pozycję w Polsce – dodaje Alexander Kudlich.

Kolejną zmianą w firmie jest nowy wiceprezes w zarządzie zanox. W lipcu 2009 r. na stanowisku tym zasiadł Joachim Piroth, odpowiedzialny za finanse, controlling i rozwój zanox. Będzie pracowaćw berlińskiej centrali firmy, zarządzając strategią na międzynarodowym poziomie.

Joachim Piroth przeszedł do zanox z BT Germany, spółki British Telecommunications Group, gdzie od początku 2006 r. pełnił funkcję Chief Financial Officer (CFO). Wcześniej pracował w sektorze telekomunikacyjnym m.in. dla Mannesmann Mobilfunk/D2 (obecnie Vodafone D2), Arcor, LambdaNet AG. W latach 2005 – 2006 odpowiadał za finanse w Versatel.

Dane grupy zanox:

• firmy wchodzące w skład grupy: zanox, Affiliate Window, buy.at, eprofessional

• przychody za 2009 r.: 323 mln euro

• wzrost przychodów w 2009 r.: 9%

• liczba reklamodawców: 3300

źródło/autor: Praktycy.com