Nowa struktura działu marketingu w Samsung Electronics Polska

Samsung Electronics Polska w związku z intensywnym rozwojem na polskim rynku tworzy nowy Dział Marketingu. Na jego czele stanął Tomasz Piotrowski, który 1 lipca br. objął stanowisko Head of Marketing. W nowym dziale docelowo powstanie sześć strategicznych komórek, w których pracować będzie około 30 specjalistów.

W nowym dziale Marketingu powstanie sześć komórek organizacyjnych. Dwie z nich – IT/TEL Brand Communication oraz CE Brand Communication odpowiadają za tworzenie strategii i realizację komunikacji marketingowej dla produktów z grupy IT i Telecom oraz elektroniki konsumenckiej: RTV i AGD i FOTO (do szefów tych działów raportuje także macierzowo dział online zajmujący się działaniami brandowymi i komunikacją marki Samsung w Internecie). Trzecia komórka – Media Management odpowiada za relacje z domem mediowym i właścicielami mediów, a przede wszystkim za tworzenie strategii mediowej dla wszystkich grup produktowych oraz maksymalizację efektywności wydatków mediowych Samsung Electronics w Polsce. Kolejnym strategicznym ogniwem nowego działu jest PR & CSR, którego pracownicy odpowiadają za szeroko pojętą współpracę z dziennikarzami, politykę odpowiedzialnego biznesu oraz sponsoring firmy Samsung.

Piątą komórką wzmocnionego działu jest Channel Marketing, której pracownicy zadbają o odpowiednią promocję i ekspozycję produktów firmy w sklepach. W ramach tej grupy zostały też skonsolidowane działania wszystkich promotorów. Szósta, kluczowa składowa działu to Marketing Intelligence, którego zadaniem będzie dostarczanie wiedzy o rynku i konsumentach. Obecnie trwa rekrutacja do tej komórki.

Zmiany w dziale marketingu są wynikiem dostosowania struktury firmy do jej obecnej pozycji rynkowej.

„Konsolidacja obszaru marketingu to prosta konsekwencja ekspansji firmy Samsung Electronics w Polsce. Nieustannie wzmacniamy naszą wiodącą pozycję biznesową oraz wartość marki Samsung i będąc na takim etapie rozwoju, musimy stworzyć jeszcze lepsze wsparcie Dywizji Biznesowych”. – mówi Kyung Sik Choi, prezes Samsung Electronics Polska.

Zmiany w strukturze mają na celu wzmocnienie trzech obszarów biznesowych: umocnienie pozycji biznesowej firmy, wzmocnienie marki Samsung na polskim rynku oraz wzrost kompetencji zespołu. Firma wierzy, że dzięki zmianom osiągnięta zostanie spójność i synergia działań marketingowych wynikająca z konsolidacji oraz skali działania, lepsza koncentracja na aktywnościach sprzedażowych wszystkich dywizji produktowych, jak również synergia portfolia produktów. Bardziej sprawne stanie się też centralne zarządzanie grupą agencji i podwykonawców marketingowych.

Nowa struktura działu Marketingu pozwoli również wzmocnić markę Samsung, a przede wszystkim zbudować emocjonalną relację między konsumentem a marką. Zmiany oznaczają także spójną i jasną komunikację wszystkich działów produktowych i aktywności sponsorskich oraz pozwolą bardziej efektywnie budować świadomość istnienia oraz funkcjonalności wszystkich produktów firmy obecnych na polskim rynku.

“To dla mnie ogromny zaszczyt dołączyć do zespołu Samsung. Samsung to innowacyjna biznesowa strategia oraz zgrany zespół, który z pasją realizuje swoje zadania. Efektem tego jest ogromny wzrost biznesowy. Samsung dąży do tego, aby stać się ulubioną marką konsumentów, a dzisiaj wprowadzamy zmiany organizacyjne, które mają nam pomóc osiągnąć zakładany cel. Zintegrowany i wyspecjalizowany zespół pozwoli działać jeszcze bardziej efektywnie oraz ułatwi komunikację z rynkiem końcowym, dostawcami i środowiskiem mediów. Z punktu widzenia pracowników to także szansa na większą możliwość rozwoju osobistego” – dodaje Tomasz Piotrowski.

źródło/autor: Samsung Electronics Polska

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu