Startuje budowa parku handlowego FUTURA w Krakowie

Rozpoczyna się budowa parku handlowego FUTURA Park Kraków, projektu realizowanego przez firmę NEINVER Polska. Deweloper wprowadzi do Małopolski nowy format sprzedaży: centrum typu outlet połączone z tradycyjnym parkiem handlowym. Centrum outlet FACTORY będzie pierwszym tego typu centrum w Małopolsce. Park handlowy FUTURA Park Kraków zlokalizowany będzie w Modlniczce koło Krakowa tuż obok autostrady A4. Inwestycja zostanie ukończona w drugiej połowie 2011 roku.

FUTURA Park Kraków zajmie łączną powierzchnię 42 000 mkw. i składać się będzie z dwóch niezależnych, ale uzupełniających się części – strefy mody oraz strefy wygodnych zakupów. FUTURA Park Kraków będzie łączył dwa różne kanały dystrybucji – tradycyjny oraz centrum outlet, w którym produkty uznanych marek są sprzedawane przez cały rok po cenach niższych od 30 do 70% od normalnych cen sklepowych.

Centrum FACTORY Kraków, które powstanie jako część parku handlowego FUTURA, będzie pierwszym centrum outlet w Małopolsce, a także największym obiektem tego typu firmy NEINVER w Polsce. Jego powierzchnia handlowa, licząca 22 000 mkw., pozwoli na umiejscowienie w nim ok. 120 sklepów. FACTORY znajdzie się na poziomie +1 powstającego kompleksu. Na poziomie 0 powstanie strefa wygodnych zakupów – park handlowy, który zajmie 20 000 mkw.

Wejścia do FACTORY, jak i do parku handlowego będą dostępne z poziomu parkingu liczącego 1400 miejsc.

Centrum FUTURA Park Kraków cechuje bardzo dobra lokalizacja. Kompleks powstaje przy ul. Krakowskiej (gmina Wieś Wielka) w pobliżu wjazdu na autostradę A4. Dodatkowym atutem inwestycji jest budowany obecnie odcinek dwupasmowej głównej drogi przyspieszonej, stanowiący część północnej obwodnicy Krakowa, z której będzie można bezpośrednio wjechać na działkę inwestycji NEINVER. Dojazd samochodem z centrum Krakowa zajmie ok. 10 minut. FUTURA Park, dzięki położeniu przy najważniejszych szlakach komunikacyjnych w Małopolsce stanie się inwestycją o charakterze regionalnym.

Razem z FUTURA Park Kraków na rynek Małopolski zawita nowa koncepcja sprzedaży. Mieszkańcy tego regionu będą mogli skorzystać z okazji, które tworzy centrum outlet FACTORY i kupić markowe produkty po niższych cenach, a jednocześnie skorzystać z oferty tradycyjnego parku handlowego. Obie te oferty będą się wzajemnie uzupełniać, co dla klientów stworzy nową jakość w dokonywaniu zakupów – mówi Barbara Topolska, Dyrektor Generalny NEINVER Polska. NEINVER ma wieloletnie doświadczenie w sektorze centrów outlet – wprowadziliśmy tę formułę sprzedaży do Hiszpanii i na rynek polski. Realizując pierwszy projekt tego typu w Małopolsce umacniamy naszą wiodącą pozycję w tym sektorze – podsumowuje.

FUTURA Park Kraków to drugie centrum FUTURA w Polsce. Pierwszy obiekt tego typu NEINVER zrealizował we Wrocławiu – otwarcie miało miejsce w marcu 2008 roku. Za nowatorską koncepcję połączenia tradycyjnego parku handlowego z centrum outlet NEINVER otrzymał nagrodę w konkursie Shopping Centre Awards.

Generalnym wykonawcą projektu jest firma Hochtief Polska. Wartość inwestycji to ok. 76 milionów euro.

źródło/autor: Ciszewski Financial Communications

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu