Serwis MamSM.pl już od roku pokazuje internautom, co oznacza stwardnienie rozsiane

Ponad 106 000 odsłon i ponad 49 900 odwiedzin ma na swoim koncie interaktywny serwis MamSM.pl. Minął właśnie rok od jego uruchomienia. W sieci pojawiła się także anglojęzyczna wersja portalu, która odnotowała już 243 000 odsłon i ponad 211 000 odwiedzin. Symulacja pozwalająca poznać stwardnienie rozsiane zdobywa coraz większą popularność i szerzy wiedzę o tej chorobie wśród internautów w Polsce i na świecie.

MamSM.pl i HavingMS.com zwracają uwagę na problemy dnia codziennego osób chorych na SM. Dzięki zadaniom umieszczonym na stronie, internauci mogą zobaczyć świat widziany oczami chorego. Wcielając się w postać chorego na stwardnienie rozsiane użytkownik serwisu ma do wykonania kilka zwyczajnych czynności, m.in. pomóc dziecku w kolorowaniu obrazka, odpowiedzieć na SMS’a, odpisać na maila czy pokroić chleb. W przypadku chorych na SM okazuje się, że te zwykłe, codzienne obowiązki nie są takie proste. Interaktywna symulacja pozwala więc na „poczucie” świata zmysłami chorego na SM.

„MamSM.pl i HavingMS.com doskonale ilustrują, z jakimi problemami musimy zmagać się na co dzień. Dzięki tym serwisom zdrowe osoby mogą zrozumieć, jak wygląda choroba i co czujemy, gdy pojawiają się kłopoty z widzeniem czy koordynacją ruchów. Osoby, które słyszą diagnozę, często nie wiedzą, co oznacza SM; taki serwis jest pomocą dla nich oraz dla ich bliskich. Z tego powodu link do serwisu umieściliśmy na stronie Stowarzyszenia” – mówi Izabela Czarnecka, prezes Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego.

Uroczysta inauguracja serwisu odbyła się podczas Symfonii Serc 2009 – największego w Polsce wydarzenia poświęconego stwardnieniu rozsianemu.

Polski serwis spotkał się w wieloma pozytywnymi opiniami wśród pacjentów, którzy często prowadzą swoje blogi w Internecie gdzie również można odnaleźć linki do symulacji oraz wśród zwyczajnych internautów, którzy nie znali choroby lub coś o niej słyszeli, ale nie wiedzieli, co oznacza.

„Dowiedziałam się o istnieniu ciekawej strony o SM-ie www.mamsm.pl; chyba warto wejść i poczytać, zobaczyć. A dla tych co nie bardzo wiedzą co to jest SM – to chyba też dobra strona bo dowiedzą się, co to za choroba” – napisała Aniaifranio na stronie sm1.blox.pl.

Mon trafiła na informację o serwisie na Wykop.pl – „Bardzo fajna stronka. W interesujący sposób pokazuje codzienne życie chorych na SM. Do tej pory niewiele wiedziałam o tej chorobie. W tym momencie jestem wstrząśnięta, że wpływa ona na większość zmysłów, tak przecież nam potrzebnych na co dzień”.

Symulacja zyskała również poparcie specjalistów od marketingu farmaceutycznego.

„Projekt mamsm.pl jest wolny od oklepanych pomysłów na proste strony www i w kreatywny sposób przekazuje, wręcz angażuje emocjonalnie, czytelnika portalu w wyobrażenie jak to jest mieć stwardnienie rozsiane” – chwali serwis Igor Gnot, autor bloga supdate.activeweb.pl.

Serwis został doceniony również na świecie i 1 kwietnia 2010 był stroną dnia w portalu Communication Arts (www.commarts.com).

„Interaktywny serwis MamSM.pl stał się również inspiracją do zorganizowania ogólnopolskiej kampanii społecznej Mam SM, którą przeprowadziliśmy na 5 uniwersytetach medycznych w Polsce. Rozdając płyty z symulacją docieraliśmy do przyszłych lekarzy, aby uczulić ich na problemy chorych. Zależało nam na tym, aby nie tylko mieli wiedzę o najnowszych osiągnięciach medycyny, ale również potrafili zrozumieć sytuację, w jakiej znaleźli się ich podopieczni” – mówi Magdalena Bober, PR Manager w Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o.

MamSM.pl to nowoczesna forma przekazu, która została stworzona z myślą o tym, by dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców i pokazać jak wygląda życie z SM. Choroba dotyka ludzi młodych, najczęstszych użytkowników Internetu, stąd pomysł, by edukować w sieci.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu