Grupa Redan zwiększyła sprzedaż i marże w I półroczu 2010 r.

Grupa Kapitałowa Redan wstępnie podsumowała wyniki za I półrocze 2010 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 141,4 mln zł i były o 3% wyższe w porównaniu do wyniku osiągniętego w I półroczu 2009 r., a szacunkowa wartość marży handlowej Grupy wzrosła o 8%.

„W pierwszym półroczu, pomimo niesprzyjających warunków, wypracowaliśmy sprzedaż i marżę handlową na satysfakcjonującym poziomie, w obu sektorach naszej działalności, dyskontowym i modowym” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A.

W I półroczu 2010 r. Grupa Redan wypracowała 18% wzrost sprzedaży w sieci sklepów dyskontowych Textilmarket, realizując obrót na poziomie 75,1 mln zł. Oznacza to, że ponad połowa sprzedaży Grupy Redan realizowana jest na rynku dyskontowym. Powierzchnia sieci sklepów Textilmarket zwiększyła się o 22% w porównaniu do analogicznego okresu w 2009 r. Uzyskane rezultaty są zgodne z przyjętymi założeniami strategii rozwoju Grupy Redan, wśród których kluczowym punktem jest koncentracja na rozwoju sieci sprzedaży sklepów Textilmarket w 2010 roku.

W I półroczu br. Grupa odnotowała spadek sprzedaży w polskim sektorze modowym o niecałe 4% do poziomu 58,8 mln zł. Jednocześnie, sprzedaż segmentu modowego za granicą zwiększyła się o ponad 4% i wyniosła 4,8 mln zł. Wpływ na wyniki tego sektora miało utrzymujące się zmniejszone zainteresowanie klientów zakupami spowodowane niesprzyjającą pogodą – wpierw długą zimą, a następnie chłodną i deszczową wiosną oraz powodziami. Wzrost sprzedaży został osiągnięty pomimo, że w 2009 roku zlikwidowana została praktycznie cała sieć sklepów własnych marki Troll. Poprawa wyników sektora modowego wynika również z rozwoju sieci sprzedaży oraz otwarciu sklepów multibrandowych Top Secret&Friends.

Sprzedaż w sklepach porównywalnych, tzn. takich które działały w poszczególnych miesiącach zarówno w 2010, jak i 2009 roku, w I półroczu br. wzrosła o 4% dla rynku dyskontowego. Rynek modowy odnotował, nieznaczny, 1% spadek sprzedaży.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu