Polycom ogłasza wyniki finansowe za drugi kwartał 2010 roku

Firma Polycom, światowy lider w dziedzinie technologii telepresence oraz komunikacji audiowizualnej, podała wyniki finansowe za drugi kwartał zakończony 30 czerwca 2010 roku.

W drugim kwartale 2010 roku skonsolidowane, globalne przychody netto osiągnęły rekordową wartość 295 milionów USD, w porównaniu do 231 milionów USD w analogicznym okresie 2009 roku. Dochód netto za drugi kwartał 2010 roku wyniósł 30 milionów, czyli 34 centy na akcję. Dla porównania, w drugim kwartale 2009 roku dochód netto wyniósł 24 miliony USD, czyli 29 centów na akcję.

W półroczu zakończonym 30 czerwca 2010 r., przychody netto wyniosły 571 milionów USD, w porównaniu z 456 milionami USD w pierwszych sześciu miesiącach 2009 r. Dochód netto obliczony w tym okresie wyniósł 55 milionów USD, co daje 66 centów na akcję, w porównaniu z 47 milionami USD, czyli 55 centów na akcję w pierwszych sześciu miesiącach 2009 r.

W ujęciu produktowym, na skonsolidowane przychody netto w drugim kwartale 2010 roku złożyły się:

  • 67%  – czyli 197 milionów USD – rozwiązania wideo (w tym 53% – czyli 157 milionów USD – rozwiązania z zakresu komunikacji wizualnej oraz 14% – czyli 40 milionów USD – systemy sieciowe);
  • 33 % – czyli 98 milionów USD – rozwiązania komunikacji głosowej.

Dla porównania, w drugim kwartale 2009 roku, w ujęciu produktowym, na skonsolidowane przychody netto złożyły się:

  • 70% – czyli 162 miliony  USD – rozwiązania wideo (w tym 56% – czyli 129 milionów USD – rozwiązania z zakresu komunikacji wizualnej oraz 14% – czyli 33 miliony USD – systemy sieciowe);
  • 30% – czyli 69 milionów – rozwiązania komunikacji głosowej.

„W drugim kwartele osiągnęliśmy rekordowe wysokie przychody i dynamiczny wzrost, co uzasadnia strategiczne inwestycje Polycom i potwierdza, że nasza strategia wprowadzania na rynek innowacyjnych rozwiązań jest dostosowana do potrzeb naszych klientów i partnerów”, powiedział Andrew Miller, prezes Polycom i CEO . „Otwarta sieć współpracy firmy Polycom i innych liderów technologii, takich jak Microsoft, IBM i HP przynosi już znaczące efekty w postaci doskonałej integracji rozwiązań dla firm i organizacji. Widzimy także pozytywny rozwój współpracy z dostawcami naszych usług,  coraz więcej przedsiębiorstw i klientów wybiera opcje jako „cloud-based delivery” licząc na wzrost produktywności i efektywności dzięki wdrożeniom biznesowych rozwiązań ujednoliconej współpracy. Wierzymy, że sieć współpracy systemów wideo staje się powoli rzeczywistością, umożliwiając dalszą rozbudowę naszych rozwiązań dla przedsiębiorstw także małych i średnich, a z czasem nawet dla konsumentów indywidualnych „.

„Globalnie osiagnęliśmy bardzo dobre wyniki we wszystkich naszych grupach produktów, do czego przyczynił się rekordowo wysoki popyt ze strony klientów i ekspansja na rynkach wschodzących. Co ważniejsze, nadal odnotowujemy wzrost wydajności sprzedaży, co odzwierciedlają nasze przychody oraz poprawa zysków operacyjnych. Nasz strategiczny plan inwestycyjny  wdrażany w okresie ostatnich trzech kwartałów przynosi lepsze od planowanych wyniki dzięki naszym innowacjom oraz partnerstwom strategicznym. Wierzymy, że jesteśmy dobrze przygotowani do kontynuowania naszej ekspansji, także dzięki ogromnym możliwościom jakie kreuje sam rynek. Jestem przekonany, że możemy w dalszym ciągu dynamicznie rozwijać się, przynosząc dobre zyski i wysoką marżę operacyjną „, podsumował Miller.

W drugim kwartale 2010 roku sprzedaż Polycom wzrosła o 18% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Oznacza to 30% wzrost sprzedaży kwartał do kwartału. Ważnym czynnikiem, który przyczynił się do tak pozytywnych wyników były utrudnienia w transporcie lotniczym w Europie w połowie kwietnia, spowodowane pyłem wulkanicznym po wybuchu wulkanu na Islandii.

Olgierd Madej, Dyrektor Sprzedaży Polycom odpowiedzialny za Polskę i kraje bałtyckie, powiedział: „Obecnie coraz więcej polskich menedżerów zaczyna doceniać zalety wideokonferencji i ujednoliconej komunikacji, co oprócz  wymiernych oszczędności  poprawia także równowagę między pracą a życiem zawodowym dzięki  zmniejszeniu liczby niepotrzebnych podróży służbowych. Istotnym czynnikiem są dostrzegane obecnie potrzeby zachowania ciągłości działania firm,  co wszystkim uzmysłowił wybuch wulkanu, który unaocznił korzyści płynące z wideokonferencji zamiast podróżowania. Ogólnie rzecz biorąc, wyniki sprzedaży  Polycom w Polsce w roku 2010 wygląda bardzo optymistycznie” – dodaje Olgierd Madej.

źródło/autor: Polycom

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu