Marka Comarch zastąpiła niemiecki SoftM

Walne zgromadzenie SoftM 2010 zatwierdziło nową nazwę – Comarch Software und Beratung AG. Ta zmiana to ostatnia część procesu integracji niemieckiej spółki z Grupą Comarch.

W czasie dorocznego walnego zgromadzenia SoftM Software und Beratung AG, które odbyło się w Monachium, zarząd spółki zdefiniował strategię na przyszłość. Zakłada ona, że firma skoncentruje się na kompleksowej obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw. Spółka planuje także zainwestowanie znacznych środków finansowych w rozwój produktów oraz w rozbudowę sieci sprzedaży bezpośredniej i pośredniej, aby rozszerzyć swój udziału w rynku. Walne zgromadzenie zatwierdziło również decyzję o zmianie nazwy firmy na Comarch Software und Beratung AG. Konsekwencją tego będzie większy nacisk położony na brand Comarch.

Zatwierdzenie zmiany nazwy z SoftM Software und Beratung AG na Comarch Software und Beratung AG przez walne zgromadzenie jest częścią procesu integracji niemieckiej spółki z Grupą Comarch, która w listopadzie 2008 roku stała się większościowym udziałowcem przedsiębiorstwa. Nazwy produktów i spółek zależnych zostały przemianowane w 2009 roku. Obecna decyzja zakończyła proces integracji z marką Comarch.

Ralf Gärtner, dyrektor sprzedaży i marketingu, wskazuje na korzyści płynące ze zmiany nazwy: – Wszystkie wartości stworzone w SoftM w ciągu trzydziestu lat , które można zamknąć w sentencji „Oprogramowanie i rozwiązania IT dostosowane do potrzeb małych oraz średnich przedsiębiorstw”, zostaną połączone z międzynarodową marką Comarch. Pozwoli to poprawić naszą konkurencyjność, jak również będziemy mogli korzystać ze znacznych inwestycji Grupy Comarch w branding korporacyjny.

Podczas trwania walnego zgromadzenia wiceprezes Comarch oraz prezes SoftM – Piotr Piątosa wyjaśnił strategię firmy dotyczącą portfolio. – Spółka oferuje produkty i usługi w trzech segmentach biznesowych: ERP, finanse oraz integracja systemów dla małych i średnich przedsiębiorstw. Kompleksowa paleta zawiera produkty i usługi od ERP, księgowości, analiz biznesowych, zarządzania dokumentami oraz rozwiązań EDI, poprzez infrastrukturę IT, hosting i produkty SaaS. Trzynaście lokalizacji daje nam silną pozycję na rynku niemieckojęzycznym. Rozbudowana sieć sprzedaży i usług oraz poszerzenie sieci naszych partnerów handlowych umożliwi zwiększenie udziału w rynku – mówi Piątosa.

Po zaprezentowaniu sprawozdań finansowych spółki za 2009 r., relacji z działań i wyników w tym trudnym okresie, dyrektor finansowy SoftM Ludwig Ametsbichler zwrócił uwagę na wysoki poziom dokonanych inwestycji, zwłaszcza w rozwój oprogramowania. Całkowity koszt na ten cel wyniósł 9,7 mln euro w 2009 r., odpowiada to 25 proc. rocznych dochodów firmy. Dyrektor finansowy podkreślił znaczenie projektów badawczo rozwojowych oprogramowania klasy ERPII opartego na Java – Comarch Semiramis. Prace zespołów projektowych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii były wspierane przez działania polskich informatyków z Comarch. Czołowymi produktami spółki są Coamrch Semiramis, Comarch SoftM Suite oraz InfoStore.

Walne zgromadzenie powołało również radę nadzorczą. Ponownie wybrani zostali obecni członkowi zarządu: Janusz Filipiak i Konrad Tarański. Do nowej rady nadzorczej powołano także dr Hansa Zangl’a. Przewodniczący rady nadzorczej dr Hannes Merten nie ubiegał się o reelekcję.

Comarch i SoftM

W listopadzie 2008 roku Comarch przejął niemieckiego producenta oprogramowania spółkę SoftM Software und Beratung AG. Obecnie Comarch posiada 80,89% akcji tej spółki. SoftM jest notowany na niemieckiej giełdzie Deutsche Wertpapierbörse we Frankfurcie w segmencie Prime Standard. W skład Grupy SoftM wchodzą: Comarch Solutions GmbH (Monachium), Comarch Schilling GmbH, Comarch Systemintegration GmbH, Comarch Solutions GmbH (Wiedeń), SoftM France S.A.R.L. oraz Solitas Informa-tik AG. Zgodnie z ustawa o rachunkowości z dnia 29 września 1994 roku SoftM Software Und Beratung AG jest spółka zależną od Comarch SA (przez Comarch AG). Grupa SoftM zatrudnia blisko 420 osób i prowadzi działalności w wielu krajach europejskich, m. in. w Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Francji, Czechach i Polsce, dostarczając usługi i rozwiązania informatyczne ponad 4000 klientom.

W związki z dekoniunkturą panującą na rynku IT w rejonie DACH oraz negatywnymi wynikami spółki SoftM Software Und Beratung AG w pierwszym półroczu 2009 roku zarząd spółki SofrM realizował w trzecim kwartale 2009 roku program restrukturyzacyjny DASD (Decentralization of organization, lean Administration, Sales driver organization, Development increase. Program obejmował dopasowanie struktury kosztów spółki do aktualnego poziomu przychodów, uproszczenie struktury organizacyjnej, zwiększenie odpowiedzialności jednostek biznesowych oraz kontynuację inwestycji w rozwój nowego oprogramowania. W wyniku przeprowadzenia restrukturyzacji Grupy SoftM spółka oczekuje uzyskania ok. 6 mln EUR oszczędności w okresie od 1 lipca 2009 do końca 20101 roku.

Dzięki programowi firmie SoftM udało się przezwyciężyć trudną sytuacje wynikającą z kryzysu finansowego i gospodarczego. W roku 200 w czwartym kwartalne przedsiębiorstwo osiągnęło dodatni EBIT (zysk operacyjny przed odsetkami i opodatkowaniem). Prowadząc działalność na rynku IT, spółka oferuje produkty i usługi w trzech segmentach biznesowych: ERP, finanse oraz integracja systemów dla średnich przedsiębiorstw. Posiada 2% udziału w niemieckim rynku ERP. Flagowymi produktami spółki są systemy: Comarch Semiramis, Comarch SoftM Suite oraz InfoStre. Swoja ofertę SoftM kieruje głównie do spółek z sektora MSP. Ich rozwój wspierany jest przez nowo utworzone polskie zespoły programistów. SoftM ma nowe struktury dystrybucji oraz wsparcia w Polsce, Czechach i we Włoszech. Spółka pokłada tez duże nadzieje w rynku azjatyckim, zwłaszcza w Chinach.

W wyniku realizacji wspólnej strategii marketingowej zmienione zostały nazwy niektórych spółek Grupo SoftM oraz produktów SoftM na nazwy wiązane z marką Comarch. Zmiana nazwy spółki SoftM Software und Beratung AG planowana jest na 2010 rok. Po przejęciu grupy SoftM Comarch stał się również sponsorem legendarnej niemieckiej drużyny TSV 1860 Monachium. Możliwość korzystania z logo TSV to ogromna korzyść dla Comarchu. Korzystając z renomy klubu Comarch ma zamiar umocnić swoją pozycję na rynku poprzez wykorzystanie sportu w działaniach promocyjnych i marketingowych.

www.comarch.de

źródło/autor: Comarch

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu