Pierwszy Wirtualny Doradca w branży turystycznej w Polsce

By | 30/06/2010

Wirtualny Doradca firmy Stanusch Technologies po raz pierwszy w Polsce pojawił się w branży turystycznej. Internetowe biuro podróży Travelasystent.pl zdecydowało się wykorzystać nowoczesne narzędzie komunikacji marketingowej w celu ułatwienia klientom podjęcia decyzji o sposobie spędzenia urlopu. Wirtualna Oliwia zna ponad tysiąc (docelowo ponad 5 tysięcy) faktów przydatnych turystom, od ceny wizy egipskiej, poprzez czas przelotu na Majorkę, aż po napięcie elektryczne w gniazdkach w Kenii.

Na stronie internetowej Travelasystent.pl Wirtualny Doradca odpowiada na pytania klientów dotyczące miejsc, które chcieliby odwiedzić. Oliwia już teraz zna ponad tysiąc faktów turystycznych, a do końca przyszłego roku ta liczba przekroczy 5 tysięcy. Wyposażono ją w wiedzę na temat bardziej i mniej popularnych kierunków turystycznych. Dotychczas, wyjeżdżając na wycieczkę do obcego kraju, ludzie zwykle szukali informacji na forach dyskusyjnych bądź w różnych przewodnikach. Teraz, wykorzystując techniki sztucznej inteligencji, całą tę wiedzę zgromadzono w jednym miejscu. Dzięki rozmowie z wirtualną postacią umieszczoną na witrynie internetowej biura podróży, klienci o każdej porze dnia i nocy mają dostęp do praktycznych informacji dotyczących miejsca planowanego wypoczynku oraz mogą łatwiej i szybciej dokonać wyboru celu podróży.

Z Wirtualnym Doradcą można porozmawiać pod adresem Travelasystent.pl.

Wirtualna Oliwia niewątpliwe uprzyjemnia wizytę na stronie Travelasystent.pl. Nasi klienci mogą nie tylko skorzystać z bogatego wyboru wyjazdów w takich samych cenach, jak w ofercie bezpośrednich organizatorów wycieczek, ale także porozmawiać z zaawansowanym technologicznie Wirtualnym Doradcą. – powiedział Mariusz Tomczak z Travelasystent.pl. Dzięki Oliwii można poznać wiele potrzebnych i interesujących faktów o miejscu naszego pobytu w ciekawy i nietypowy sposób, bez nudnego przebijania się przez kolejne fora internetowe, czy poradniki turysty – dodał Mariusz Tomczak.

Ciekawostką jest, że Wirtualny Doradca będzie zmieniał swoje oblicze w zależności od pory roku. W lecie klientom biura będzie doradzać specjalistka w stroju plażowym, zaś zimą w stroju narciarskim.

Zbliżający się okres wakacyjny jest czasem wzmożonego zainteresowania ofertą biur podróży. Mamy nadzieję, że uruchomiony przez nas Wirtualny Doradca na stronie firmy Travelasystent.pl ułatwi klientom dostęp do najnowszych propozycji biura, a dzięki dodatkowym informacjom turystycznym pomoże w podjęciu trafnej decyzji co do miejsca spędzenia urlopu. – powiedział Maciej Stanusch, prezes zarządu Stanusch Technologies.

Wirtualny Doradca zrealizowany przez Stanusch Technologies dla internetowego biura podróży Travelasystent.pl to pierwszy chatbot działający w branży turystycznej w Polsce.

Za Wirtualnym Doradcą (chatbot) kryje się program komputerowy, wykorzystujący metody i techniki sztucznej inteligencji, umożliwiający rozmowę z użytkownikiem w języku naturalnym. Chatbota w formie wirtualnej postaci umieszcza się na serwisach WWW. Jej zadaniem jest udzielanie informacji klientom nt. oferowanych produktów i usług, specyfiki działalności firmy, czy też np. warunków handlowych. Zrealizowany przez Stanusch Technologies chatbot wyposażony jest również w syntezę mowy oraz wizualizację postaci. Dodatkową cechą wyróżniającą produkt jest możliwość korzystania z zaawansowanej semantycznej wyszukiwarki internetowej (WEB 3.0).