Drevny Kocur bohaterem letniej kampanii wizerunkowej, czeskiej marki piwa Budweiser

Tego lata cesky Drevny Kocur odkryje przed Wami najlepiej spienione, najbardziej dojrzałe, bezapelacyjnie uderzające do głowy, bezkompromisowo długo warzone ceske legendy. Reszta to małe piwo! – tak bohater marki przedstawia nową kampanię wizerunkową piwa Budweiser.

Kampania Budweiser Budvar z udziałem kreskówkowego bohatera marki – „Drevnego Kocura” – ma na celu umocnienie pozycji marki w Polsce w kategorii piw importowanych i jest kontynuacją zapoczątkowanej w ubiegłym roku linii komunikacyjnej podkreślającej czeskie pochodzenie produktu. Tego lata Budweiser kładzie nacisk głównie na społeczność internetową, a historię czeskiego „Drevnego Kocura” można śledzić dzięki specjalnie utworzonemu profilowi na portalu społecznościowym Facebook. Bohater marki zaprasza do udziału w konkursie, aktywizuje internautów oraz opowiada swoją historię w pięciu filmowych odsłonach. Pierwszy odcinek został wyemitowany 22 czerwca b.r. i tym samym oficjalnie rozpoczął letnią kampanię. Akcja jest dodatkowo wspierana formatami reklamowymi portalu Facebook, zachęcającymi internautów do odwiedzenia profilu.

Kampanię, ze względu na wykorzystane w niej polsko – czeskie tłumaczenia, charakteryzuje spora dawka dobrego humoru. Tylko w pierwszym z filmików, nawiązujących do trwających obecnie Mistrzostw Świata w piłce nożnej, pojawiły się zabawne z punku widzenia Polaków zwroty: kopana kulecka, czy boiskowy poperdalac. W kolejnych filmowych odsłonach pojawi się m. in. popivkowy podvoznik i wiele innych wywołujących uśmiech na twarzy wyrażeń.

Rysunkowy bohater marki Budweiser rozpala wyobraźnię piwoszy, kusząc wspaniałą nagrodą w postaci wycieczki do Pragi i legendarnego browaru w Czeskich Budziejowicach. Zakończenie historii Drevnego Kocura napiszą internauci w ramach konkursu na scenariusz ostatniego, piątego odcinka. Film według najlepszego pomysłu zostanie zrealizowany i zamieszczony na Facebooku 17 sierpnia.

„Budweiser obecny jest na polskim rynku od lat 90., a wyraźny wzrost zainteresowania marką obserwujemy od 2008 roku. Chcielibyśmy jeszcze mocniej zwiększyć świadomość marki w Polsce. Mamy nadzieję, że humorystyczna kampania, którą prowadzimy z pomocą Drevnego Kocura i możliwość dopisania najnowszego rozdziału do wielowiekowej legendy piwowarstwa przekona polskich konsumentów do czeskiego Budweisera” – mówi Jakub Walasek, Junior Brand Manager Grupy CEDC, dystrybutora marki Budweiser – „W Polsce piwa importowane stanowią dwa procent całego rynku. Chcielibyśmy, aby czeskie piwo stało się najpopularniejszym w tym segmencie”.

Promocja piwa Budweiser będzie wspierana aktywnościami w sieciach handlu nowoczesnego oraz w kanale tradycyjnym.

Za prowadzenie działań na portalu Facebook odpowiada firma Pride&Glory Interactive, za obsługę Public Relations agencja Imago Public Relations.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu