Drevny Kocur bohaterem letniej kampanii wizerunkowej, czeskiej marki piwa Budweiser

przez | 30/06/2010

Tego lata cesky Drevny Kocur odkryje przed Wami najlepiej spienione, najbardziej dojrzałe, bezapelacyjnie uderzające do głowy, bezkompromisowo długo warzone ceske legendy. Reszta to małe piwo! – tak bohater marki przedstawia nową kampanię wizerunkową piwa Budweiser.

Kampania Budweiser Budvar z udziałem kreskówkowego bohatera marki – „Drevnego Kocura” – ma na celu umocnienie pozycji marki w Polsce w kategorii piw importowanych i jest kontynuacją zapoczątkowanej w ubiegłym roku linii komunikacyjnej podkreślającej czeskie pochodzenie produktu. Tego lata Budweiser kładzie nacisk głównie na społeczność internetową, a historię czeskiego „Drevnego Kocura” można śledzić dzięki specjalnie utworzonemu profilowi na portalu społecznościowym Facebook. Bohater marki zaprasza do udziału w konkursie, aktywizuje internautów oraz opowiada swoją historię w pięciu filmowych odsłonach. Pierwszy odcinek został wyemitowany 22 czerwca b.r. i tym samym oficjalnie rozpoczął letnią kampanię. Akcja jest dodatkowo wspierana formatami reklamowymi portalu Facebook, zachęcającymi internautów do odwiedzenia profilu.

Kampanię, ze względu na wykorzystane w niej polsko – czeskie tłumaczenia, charakteryzuje spora dawka dobrego humoru. Tylko w pierwszym z filmików, nawiązujących do trwających obecnie Mistrzostw Świata w piłce nożnej, pojawiły się zabawne z punku widzenia Polaków zwroty: kopana kulecka, czy boiskowy poperdalac. W kolejnych filmowych odsłonach pojawi się m. in. popivkowy podvoznik i wiele innych wywołujących uśmiech na twarzy wyrażeń.

Rysunkowy bohater marki Budweiser rozpala wyobraźnię piwoszy, kusząc wspaniałą nagrodą w postaci wycieczki do Pragi i legendarnego browaru w Czeskich Budziejowicach. Zakończenie historii Drevnego Kocura napiszą internauci w ramach konkursu na scenariusz ostatniego, piątego odcinka. Film według najlepszego pomysłu zostanie zrealizowany i zamieszczony na Facebooku 17 sierpnia.

„Budweiser obecny jest na polskim rynku od lat 90., a wyraźny wzrost zainteresowania marką obserwujemy od 2008 roku. Chcielibyśmy jeszcze mocniej zwiększyć świadomość marki w Polsce. Mamy nadzieję, że humorystyczna kampania, którą prowadzimy z pomocą Drevnego Kocura i możliwość dopisania najnowszego rozdziału do wielowiekowej legendy piwowarstwa przekona polskich konsumentów do czeskiego Budweisera” – mówi Jakub Walasek, Junior Brand Manager Grupy CEDC, dystrybutora marki Budweiser – „W Polsce piwa importowane stanowią dwa procent całego rynku. Chcielibyśmy, aby czeskie piwo stało się najpopularniejszym w tym segmencie”.

Promocja piwa Budweiser będzie wspierana aktywnościami w sieciach handlu nowoczesnego oraz w kanale tradycyjnym.

Za prowadzenie działań na portalu Facebook odpowiada firma Pride&Glory Interactive, za obsługę Public Relations agencja Imago Public Relations.